Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestaat er geen pilletje om je kat van 20 jaar te laten inslapen??

mijn kat is 20 jaar oud valt steeds als ze springt dan gaat het mis ze huilt ook veel in de gang maar kan ook uren bij je liggen,
ik vind het heel moeilijk om der in te laten slapen door een spuitje is er geen andere manier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Als je dierenarts het netjes doet is een spuitje een pijnloze en snelle manier. De kat wordt eerst in slaap (narcose) gebracht, en krijgt daarna pas een dodelijk middel ingespoten. Dat laatste werkt binnen enkele seconden.

Het is nooit leuk om een leven te moeten beeindigen, maar een spuitje is een rededlijk dierwaardige manier. Je kunt er eventueel bij blijven om het beest tijdens zijn laatste uren te steunen.

Een pilletje is veel minder aardig: opname van gif in het lichaam kan lang duren en behoorlijk pijnlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, er is geen andere optie.
wel zou je tzt een buikprik kunnen vragen: dat vind ik zelf het minst belastend voor de kat en voor mij.
geen gezoek naar aderen die moeilijk te vinden zijn, maar gewoon een prikje en de kat zakt rustig weg.

verder denk ik dat je katje mogelijk nog wel even meekan.
mijn miepje van 20 huilt, schreeuwt, en krijst.
als ik echter haar gezichtje bekijk, dan is er niets aan de hand.
ze is gewoon stokdoof en ietwat van het padje af.
wat betreft het springen; het zou gewoon zwakte kunnen zijn.
je kan haar dan helpen door een opstapje te maken naar haar favoriete plekjes.
je hebt echter ook goede kans dat ze artrose heeft; overleg eens met je dierenarts, en zet haar eens voor een dag of 5 op de meloxicam.
dit is een pijnstiller/ontstekingsremmer waar ze mogelijk flink van opknapt.
wees alert, maar als ze nog geniet van eten, bij je liggen, aandacht krijgen, dan is het denk ik nog niet zo ver.
Rieneke1
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing