Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat doe je met katten waar je gek van word?

wij hebben sinds een tijdje een kat erbij... in het asiel leek hij heel erg lief...
dus...
elke dag loopt hij in ons huis de boel letterlijk te terroriseren! Hij heeft het zelfs al voor elkaar gekregen om de deur vab onze kleding kast te slopen, en geloof me het is een deur die je niet zomaar even ervan af tilt...
soms zijn we echt radeloos ik vind niet goed van dat ding!
de voddenboer wilt hem ook al niet hebben!
wat moet ik met zon geval?

Toegevoegd na 1 uur:
oei boze reacties! Terecht ook hoor mensen! :)
maar ik ben een echte dieren vriend...
maar soms weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen om ervoor te zorgen dat hij minder ondeugend word...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Of naar een gedragsdeskundige en je portomonaie trekken.
Advertentie te koop in supermarkt of marktplaats
Of naar het asiel.
Een huisdier heb je voor je plezier, niet ter terrorisering.

Of je laat hem buiten en alleen erin voor eten. Misschien verveelt hij zich de pleuris bij je en heeft hij buiten meer afleiding. Laat hem daar lekker uitrazen en zorg dat je huis een warm knus plekje met eten is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst moet ik even kwijt dat je woordkeuze mij helemaal niet bevalt.

Is je `nieuwe ding` jonger dan je `oude ding`

Door slechts 1 kitten te nemen heb je er zelf voor gekozen dat je extra tijd in je kat moet steken. Een kitten alleen moet namelijk heel veel aandacht hebben en echt opgevoed worden (anders dan veel mensen denken) als je er twee neemt dan maken ze elkaar wel moe (neemt niet weg dat ze beide opgevoed moeten worden met veel liefde, geduld en aandacht)

Als je een iets oudere kat uit het asiel hebt gehaald die erg lief was dan betekend het dat het probleem bij jou/jullie ligt. Of dat nou persoonlijk met jullie te maken heeft, met de woning of de andere katten.

Je moet heel geduldig met een "nieuw ding" om gaan. Hij komt vanuit zijn vertrouwde omgeving in een nieuwe, waar ook nog eens een andere kat (of meerdere) is. Hij moet dus helemaal zijn plek vinden. Als de reeds aanwezige kat zichzelf weet te vermaken en niks van de nieuwe kat wil weten dan gaat de nieuwe zich vervelen en "kattenkwaad" uithalen.

Hoe dan ook. Als je echt zon hekel aan "het ding" hebt dat je er op allerlei manieren vanaf wilt komen dan ben je niet goed bezig. Je hebt er voor gekozen en dient met al je mogelijkheden het beestje een leuke tijd te geven.

Ik zou als ik jou was het beestje terug brengen naar het asiel, dat is beter voor jou en nog veel beter voor de kat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ongewenst gedrag moet je niet zonder meer af willen leren.
verdiep je er in WAAROM een kat dit gedrag vertoont, en bied een alternatief.
kat tevreden en jij tevreden!

het klinkt alsof dit beestje barstensvol energie zit, die hij niet kwijt kan; ga daar eens aan werken.
is het nog een jonge kat?
overweeg dan of een katje erbij een mogelijkheid is; het scheelt al zoveel als ze lekker samen kunnen keten.
zorg in ieder geval dat de kat het te druk heeft om ongewenste zaken te slopen; speel meerdere malen per dag met hem, zodat hij zich goed uit kan leven.
laat hem verder werken voor z'n eten; verstop de brokjes, of gooi ze stuk voor stuk, zodat hij er achteraan moet rennen.
doe de brokjes in deels afgeplakte eierdozen of wc-rollen, eerst makkelijk bereikbaar, en dan steeds moeilijker.
of bestel een stel wasbollen en lijm die op een oud dienblad; klaar is je voerpuzzel.
zet van tijd tot tijd een kartonnen doos neer om in te slapen of te slopen.
werk met geuren; dat houdt het leven interessant voor een katje.
doe wat play-spray van kattenkruid op een speeltje, of wat valeriaantinctuur.
of vul een oude sok met valeriaanwortel, en je hebt er geen kind meer aan.
hup, aan de slag met je katje, wie weet ga je het nog hartstikke leuk vinden :)
Rieneke1
12 jaar geleden
mijn kat was eerst ook heel vervelend, toen hebben we er een andere kat bijgenomen en nou gaat het beter. misschien wilt je kat gewoon meer aandacht, wat met hem spelen en aaien ofzo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing