Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze kat hangt consequent in de gordijnen met nogal wat schade tot gevolg. Waarmee kan ik het beste de gordijnen wassen om dit te voorkomen?

Ik heb weleens gelezen met azijn maar met hoeveel azijn of zijn er andere tips?

12 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gordijnen samen met de hond van de buren in de wasmachine stoppen?!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lees het antwoord van rieneke..
zij geeft je goede raad..
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Lol die katten toch :-)
Blijft altijd leuk om die dingen te lezen, ookal is het voor de eigenaar soms een drama. Ik leef met je mee Loginabc, ik heb ook 2 van die rotzakjes.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

ik denk niet dat wassen in azijn dit gaat voorkomen.
vraag je liever af waarom de kat dit doet, en bied een alternatief.
wellicht heeft ze energie teveel, die ze niet kwijt kan?
bied je kat uitdagingen (voedsel verstoppen of in afgeplakte keukenrollen enz doen), en speel vooral meerdere malen per dag met haar.
geef haar eens een kartonnen doos om mee te spelen en te slopen.
zet een klimpaal voor je raam, goede kans dat ze die interessanter vindt dan je gordijnen.
je moet het willen, maar veel katten zijn gek met een flink stuk tapijt wat aan de muur is bevestigd.
succes!
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ precies afleiding geven..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rieneke : +
heb het al in mijn antwoord gezet : we kunnen niet om jouw antwoord heen !
Ivana
12 jaar geleden
Een klem-klimpaal van vloer tot plafond wil ook wel eens helpen. Rieneke plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij kregen vroeger een kat net nadat mijn moeder het toen oh zo hippe jutebehang had aangebracht in de huiskamer.
In no time hing het naast de deur aan rafels, want sja, naast de deur, dat was blijkbaar een plek die gemarkeerd moest worden ;-) Domweg een kokosmat ergens neerleggen of ophangen waar de kat lekker aan kan en mag krabben kan ook helpen (liefst aan de 'randen' van het territorium).
@loginabcde

Onze kat hangt consequent in de gordijnen met nogal wat schade tot gevolg.
Waarmee kan ik het beste de gordijnen wassen om dit te voorkomen ?

Om te beginnen staat er al een antwoord waar we niet om heen kunnen !

Ter aanvulling : Ook mij lijkt het handiger om 'om de gordijnen heen' te denken ...anders benaderen...

In plaats van gordijnen zou je luxaflex of lamellen kunnen ophangen.

Voor je ramen op ongeveer 1.90 meter hoogte een horizontale plank ophangen, waarop katlief zich kan vermaken en in ieder geval overdag naar buiten kan kijken, en 's avonds van af 'Majestueuze' hoogte zijn onderdanen kan bekijken...

Een tweede kat nemen, waarmee niet gezegd zou zijn dat het probleem over is.

Advies : (zie boven) 1. luxaflex/lamellen, 2. plank 3. 2e kat

Succes !

Toegevoegd na 44 minuten:
Als je kiest voor de plank, dan zou je zeker ook een soort van trap, meerdere palen van verschillende hoogte die van de grond af leiden naar de 1.90 hoge plank, moeten maken.
Lijkt veel werk, valt eigenlijk mee.

Toegevoegd na 46 minuten:
De palen kunnen ook vervangen worden door niet zo grote plankjes, bevestigd aan de muur, misschien minder bewerkelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
plus voor de plank :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je wel (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wij hebben een leunstoel met zijn rug bijna tegen het raam staan. Dus ligt de kat heerlijk op de rugleuning van de stoel naar buiten te kijken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pokemon dat is een goede, simpele oplossing waar waarschijnlijk veel gebruik van wordt gemaakt !
Je gordijnen kunnen dat niet voorkomen maar jij wel. Ga met een volle plantenspuit op de bank zitten (of ergens anders als de bank te ver is) en zodra poes aanstalten maakt om in de gordijnen te klimmen SPUITEN. Aangezien katten niet dol zijn op water, zal ze de benen benen nemen. Dit moet je een tijdje volhouden en na verloop van tijd zal ze de gordijnen associeren met water en er niet meer inklimmen. Mijn katten wisten op een gegeven moment al genoeg als ze de spuit alleen al zagen. En dit werkt uiteraard voor alles waar ze niet op of in mogen. Suc6 :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad plantenspuit... Hier hoef ik hem ook alleen maar te pakken en ze weten genoeg. Ook een tweede kat erbij nemen kan helpen, mijn oudste kat is ook een tijdje alleen geweest en heel vervelend geweest, toen we een kitten bijkochten was t afgelopen. Zijn nu dikke maatjes en spelen heerlijk samen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding