Hoe vind ik een goed nieuw thuis voor baby-konijntjes?
Mijn konijn is waarschijnlijk zwanger van een konijn uit de buurt die was ontsnapt en bij mijn konijn 'op bezoek' geweest. Het is nu bijna 4 weken geleden en ze begint een nest te maken. Ik heb hier verder geen ervaring mee en het was ook absoluut niet de bedoeling maar het is nu eenmaal zo en wil het allemaal wel zo goed mogelijk doen. Heb begrepen dat moederkonijn de bevalling en verzorging zelf prima af kan en ik, behalve af en toe controleren, niet veel hoef te doen. Mijn grootste zorg is hoe ik een fijn en liefdevol nieuw thuis voor de konijntjes vind straks. Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen een konijn aan iemand mee te geven wetende dat die de rest van zijn leven alleen in een kooi/hok zal doorbrengen. Mijn konijn loopt ook heerlijk los in de tuin en het 'vaderkonijn' is soort van bij mij gedumpt en mag (na castratie) samen met haar rondhupsen. Wil ook geen marktplaats iod gebruiken want ben als de dood dat ze eindigen als reptielenvoer. Wie weet er hoe ik een goed thuis kan vinden voor de kleintjes straks??
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.