Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn hond heeft een kale plek op haar rug, wat is dat?

Mijn hond is 8 jaar en heeft een kale plek met schilfers achter op haar rug. Ze is langharig en dat plek is de enige plek waar geen haar meer groeit. Weet iemand wat dat is en hoe het weggaat??

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

.. Het kan van alles zijn, van vlooien allergie tot schurft.. dus beter even langs de dierenarts die heeft er lang voor geleerd om het te weten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan ook stress zijn dan liken ze zich ook kaal meestal ook achter op de rug
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het door de anaalklier komt.Als hij te dunne ontlasting heeft ,wordt die niet meerleeggedrukt.En dan krijgt hij jeuk vlak boven de staart. Hij gaat dan bijten op die plek .Wat geef je hem te eten?En wat voor olie doe je erbij ? Als je z'n staart optilt , kan je met je (geoliede) vinger de anaalklier links en rechts uitdrukken naar de uitgang toe. Geef hem voorlopig even Hard voer. Als hij harde drollen heeft drukken die de anaalklier leeg. Dus eerst even zelf uitdrukken. Dan is de jeuk vrijwel meteen weg. Vertel hier even wat voor voer je geeft, en of je recent ander voer gegeven.

Toegevoegd na 4 dagen:
Als wij de moeite nemen om jouw vraag te beantwoorden , is het fatsoenlijk als jij jouw vraag verder toelicht als daar om gevraagd wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing