Wie is er verantwoordelijk als een teefje ongewild gedekt word?
Je loopt in een losloop gebied en de teef aan het einde van haar loopsheid en begint de reutjes al af te snauwen.
En dan komt er plotseling een reu uit de bosjes , grijpt haar en zij snauwt hem wel af maar hij zit er meteen op en binnen enkele seconden zitten ze al vast.
De teef is veel te oud voor jongen te krijgen dus ga je met zon dier naar de D A en hebt dan de nodige kosten
ik vraag mij af is de eigenaar van de teef verantwoordelijk , moet je maar niet op een losloopgebied komen
Of zij allebij de eigenaars verantwoordelijk want de teef heeft net zoveel recht om daar te lopen als elke andere hond
En wellicht zijn er nog meer opties
Toegevoegd na 2 uur:
even voor de duidelijkheid
dit gaat niet over mijn teef maar die vraag kwam bij me op omdat ik bijna nooit met mijn hond naar het losloop gebied ga omdat ze altijd lastig gevallen wordt door hitsige reuen ... ze ruikt altijd heel lekker schijnbaar en zodoende kan ze nooit eens lekker haar gangetje gaan zonder lastig gevallen te worden zonder al die reuen van haar af te blaffen
de teef heeft een paar keer een nestje gehad en dus niet gesteriliseerd de keuze die die de eigenaar nu heeft is om haar te laten steriliseren op 8jarige leeftijd wat veel risico's met zich meebrengt volgens de dierenarts of het zo te te laten omdat de hond nou eenmaal goed gezond is dus het gaat niet om de kosten in dit verhaal het dilemma is laten steriliseren wat risico's mee brengt
of de hond laten zoals ze nu is trouwens ik vraag me ook af als je in een losloop gebied loopt en je hond wordt door een ander hond gebeten en dan de reaktie krijg ...god dat heeft die nog nooit gedaan... wie is dan verantwoordelijk voor de d. a kosten
Sommige honden trekken elkaar aan. Dat hoeft niet altijd wederzijds te zijn. In deze heeft de teef altijd het laatste woord. Als een reu zonder te willen of te kunnen dekken opdringerig is, is het altijd de teef die bepaalt of er op enigerlei wijze contact gelegd wordt. Snauwt ze de reu af, dan is het over. Zij heeft het laatste woord (ook bij dekking trouwens).
Dit kan dus ook gebeuren met gecastreerde teven die niet meer sexueel aantrekkelijk zijn voor een reu.
Ik loop niet om voor opdringerige reuen. Mijn teef is gecastreerd en vertelt zelf wel of ze van opdringerigheid gediend is. Zij is altijd los van de lijn en regelt haar eigen zaakjes (zolang ik er mee accoord ga natuurlijk).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.