Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb twee poezen de oudste slaat steeds tegen de andere is dit vechten of is dit spelen?

Toegevoegd na 38 minuten:
de ene is 4 maanden en de andere 2 jaar

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe lang heb je de kitten nu en hoe heb je ze aan elkaar laten wennen (als je dit gedaan hebt althans) niet alle katten accepteren een 'indringer', en er zijn katten die dit nooit zullen accepteren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Je kunt het zien aan de lichaamshouding van de kat(ten)

Heeft de oudste de oren rechtopstaand of plat op de kop? Heeft 1 van de twee de rugharen recht omhoog? En hoe zit het met de staart? is die extra dik?

Katten kunnen soms keihard zijn in spel.

Wat is trouwens het leeftijdsverschil tussen de 2 katten? Een oudere kat heeft namelijk liever rust en gaat zn eigen gangetje.

Een kitten of jonge kat daarentegen is nog volop bezig met de ontwikkeling van zichzelf en de ontdekking van de wereld.

Dit gaat vaak niet samen en de oudere kat kan hierdoor chagrijnig worden omdat er steeds zon irritante kitten bij hem in de buurt komt die hem maar niet met rust wil laten terwijl hij ligt te zonnen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
we hebben een poes van 2 jaar en een van 4 maanden
als die grote die kleine slaat heeft die hij zijn staart omhoog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik persoonlijk vind een kat van 4 maand en 2 jaar net op het randje. De oudste is al veel volwassener en heeft zoals ik al zei meer behoefte aan rust. Het kitten wil dus ontdekken en spelen. Wat je kunt doen is veel en dan ook heel veel met je kitten spelen zodat hij lekker moe is. Dit betekend een tot meerdere uren per dag met hem spelen. En zorg dat er een plek is waar je volwassen kat kan komen en je kitten (nog) Niet.

Andere antwoorden (3)

dat is moeilijk te zien.
de lichaamstaal van stoeiende katten en katten die echt mot hebben heeft best een grote overlap.
gelukkig kan je het wel horen.
er is een heel simpele regel voor: bij vocalisaties, van wat voor aard dan ook, zijn ze aan het bakkeleien.
geen vocalisaties? dan stoeien en spelen ze.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
Wie slaat wie, de oudste de jongste of andersom? Als de oudste slaat is dat om de hierarchie te bewaren en dan kun je het kleintje inwrijven met een handdoek, die je eerst over de oudste hebt gewreven. Op die manier kan de oudste de kleinste als van hem/haar gaan beschouwen. Als de kleinste steeds slaat is dat waarschijnlijk om de oudste over te halen om te spelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de oudste slaat de kleine
ik ga het met die handdoek proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@luukie
heb je ze al eerder aan elkaar laten wennen (of aan elkaar luchtje) voor je de katten bij elkaar had gezet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee ik had ze gelijk bij elkaar gezet, maar dat ging niet goed dus ik had die kleine op de kamer van mijn zoon gezet en en
in het begin had die grote een dikke staart dat is nu ook minder
waarschijnlijk is het speelgedrag. ze moeten aan elkaar wennen en misschien is het in het begin met klauwen, maar katten kunnen wel wat hebben, maak je geen zorgen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding