Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn kat is voor voor de 2e keer kort achter elkaar krols. wat nu? (zie toelichting)

het gaat om een oudere kat (pers) van bijna 11 jaar.
normaal is ze 2 keer per jaar krols, maar deze keer is ze 5 dagen krols geweest, en na 2 weken is ze nu weer krols.

poezenpil geef ik niet (is slecht) en operatie mag ze niet ondergaan (heeft HCM)

onze kater kan niet meer voor nageslacht zorgen, en mijn katten komen niet buiten dus een zogenaamd 'oops, dat had ik niet verwacht' nestje zit er gelukkig niet in)
;-)

zijn er dingen die ik in de gaten moet houden vanwege de krolsheid/impact die het heeft op het kattenlijf van een kat die HCM heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

krols zijn is en blijft slopend voor een poes.
persoonlijk zou ik in overleg gaan met mijn dierenarts of suprelorin geen optie is.
wat je anders zou kunnen doen, is de vulva van je poes stimuleren met een wattenstaafje.
hierdoor ovuleert ze en is de krolsheid veel sneller over.
wel meerdere malen achter elkaar toepassen.
(en vergeet de gordijnen niet te sluiten).
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit verschijnsel heeft officiëel een naam: 'tussentijdse eisprong' en komt vooral door luchtgedragen hormonen (zg: feromonen) binnen een afstand van 800 mtr. van het andere geslacht. Het verschijnsel komt bij alle diersoorten incl. de mens en vissen voor.
Verstandig is nu uit te kijken naar een vreemde kat die je eerder nooit gezien hebt en tegen je achterdeur plassen dus koop een afweerspuitbus: dan gaan ze een blokje om.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing