Wat kan je ondernemen om een nagedachtenis aan je overleden dier te hebben?
overmorgen gaat mijn nelis naar de regenboogbrug.
ik knip altijd wat haar af, een nageltje en snorhaar, en bewaar dat in een mooi doosje.
wat zijn nog andere mogelijkheden?
Toegevoegd na 1 dag:
ik wil iedereen bedanken voor de tips en steun, ik heb er veel aan gehad.
het is me niet mogelijk een beste antwoord uit te kiezen; ze zijn stuk voor stuk waardevol.
nogmaals hartelijk dank!
Dit soort dingen zijn altijd heel verdrietig.
Dikke knuf
een knuffel voor jou en voor nelis.
nelis is vrij nu.
het ging niet meer, dus ik heb de da gevraagd eerder te komen.
ben heel verdrietig, maar ook opgelucht.
hij heeft het fijn gehad bij mij.
Sterkte nogmaals.
Hoe triest het ook is,een mooier iets dan dit bestaat niet want er is niemand die dit van je af kunt nemen. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte en geef Nelis ook een dikke knuffel van mij.
ik hoop dat je ondanks de nare stituatie zoveel mogelijk kan genieten van de aanwezigheid van Nelis. er staan al een heleboel tips in de antwoorden, maar misschien heb je wat aan de onderstaande link. er zijn hangertjes en bv ringen waar je as maar bv ook wat haar in kan doen. voor de dieren zijn er ook speciale gedenkbeeldjes dus misschien is dit ook wel een idee waar jij je in kan vinden. (en hele rooie kat zit er helaas niet bij) ik weet zeker dat je voor nelis de juiste keuze hebt gemaakt door dit moeilijk besluit te nemen, en het hem nooit aan niets heeft ontbroken. kunnen (moeten) loslaten is het moeilijkste wat er is, dus van hier 'petje af' met respect, en nogmaals heel veel sterkte gewenst. Bronnen:
- http://www.assieradenstunter.nl/
* Voor de crematie: Plukjes haar, pootafdruk in gips,nagel.
* In het crematorium: Foto's gemaakt in de afscheidsruimte.
* Na de crematie: Een klein buisje met as laten plaatsen in een mooie (edel)steen van Lapis Lazuli, omdat deze steen de eigenschappen heeft die bij ons past. Daardoor heeft ons huisdier nog altijd een blijvende betekenis voor ons.
Mogelijkheid heb je om er een klein hangertje van te maken of te kiezen voor een grotere (ronde) vorm, die je geregeld vast kunt pakken om te genieten van de mooie kleuren.
En uiteraard hebben we een aparte map op onze pc staan met alle mooie foto's. Bronnen:
- www.spiritualgarden.nl/Edelstenen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.