Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen katten telepatisch comminuceren?

Ik heb een kat waarmee ik regelmatig in gedachtes "praat"...het lijkt net of die dat begrijpt!Kan dat kloppen?Zo ja,hoe zit dat dan wereldwijd met de kattentaal?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Ik geloof stellig in een andere vorm van communiceren met dieren dan met mensen. Maar... het is niet zozeer telepatisch alswel onbewuste lichaamstaal.
Mensen zijn zich niet meer bewust van de signalen die ze uitzenden met hun lichaam, handen, gezichtsuitdrukking. Dat is een veel groter gebied dan gesproken taal.

Een door jou onuitgesproken gedachte zal zich in lichaamstaal verwoorden zonder dat je daar erg in hebt. De wisseling van gezichtsuitdrukking, lichaamshouding en gebaar is zo verfijnd, dat dieren, die daar meer op letten dan mensen en er onmiddellijk erg in hebben.

Als je ooit kijkt naar een uitzending van the dogwhisperer, zal je zien dat deze man bijna geen woord gebruikt bij de training. Een klein gebaar, een opgeheven hoofd, een vriendelijke blik, deze dingen volstaan om met honden en ook met katten te communiceren.

Omdat je geen taal gebruikt, maar lichaamstaal, kan je evengoed aan een Italiaanse hond als een Portugeese kat duidelijk maken wat je bedoeling is. Maar om de hond of kat te verstaan, moet je je wel verdiept hebben in hún lichaamstaal. Want begrip voor dieren in deze is maar weinigen gegeven zonder voorafgaande studie.
Ivana
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, tuurlijk niet. Dat zou betekenen dat jij dat ook zou moeten kunnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat kunnen katten niet.
sowieso moet het eerste bewijs van telepatische communicatie nog geleverd worden, ook bij mensen.
wel kan een kat reageren op je stem, geur, en lichaamstaal, en wel zodanig, dat het idd overkomt alsof hij je begrijpt.
Rieneke1
13 jaar geleden
een kat communiceert niet met taal. ik ben ervan overtuigd dat dieren evenals baby's en jonge dreumesen daardoor op een ander niveau communiceren die wij als sprekenden niet (meer) begrijpen. Dat merk je dus aan dieren en ook aan je kat. Mijn konijnen doen het ook. ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt me niet dat je telepathisch met je kat kan communiceren, maar katten letten wel erg op lichaamstaal dat gaan ze herkennen en uiteindelijk ook snappen. zelf denk ik ook af en toe dat mijn kat me begrijpt maar telepathisch lijkt me niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik geloof wel dat telepathie mogelijk is en dat wij er zelfs onbewust gebruik van maken. Ik geloof ook dat dieren er veel beter in zijn dan wij mensen, juist omdat wij ons teveel zijn gaan richten op de gesproken taal.

Er zijn zat boek geschreven over het communiceren met dieren en ik heb er een paar gelezen. Helaas blijft ik vrij sceptisch ingesteld en als ik denk dat ik echt iets telepathisch opvang van één van onze dieren, denk ik meteen; "dat zal ik zelf wel gefantaseerd hebben". Opvallend is echter wel dat, alhoewel ik hen dus niet kan 'verstaan', zij mij wel beter lijken te kunnen verstaan sinds ik dit aan het uitproberen ben. Ze doen vaak wat ik ze zonder woorden vraag; te vaak om het op toeval aan te laten komen en te ingewikkeld om het op lichaamstaal te gooien. Dat zal wel komen omdat ze er beter in zijn dan ik en omdat ik te weinig geduld heb om me hier echt op toe te gaan leggen ;)

Extra info voor de scepticus in reacties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing