Mijn 14 jarige kat valt ineens aan. Waarom?
In september vorig jaar moest ik mijn ene kat van 13 jaar in laten slapen na een hersenbloeding. Uiteraard was de andere kat (nu 14 jaar) steeds op zoek naar zijn broertje, die helaas niet terug kwam. De maanden daarna was mijn kat van slag, miauwde veel (echt klagen), ook was hij ineens heel aanhankelijk terwijl hij al die jaren helemaal niet aangehaald wilde worden. Alleen wanneer hij er zin in had, dan kon ik hem aaien. Sinds enkele dagen, valt hij mij aan!! Het begint met een hoge rug, dikke staart en is helemaal gefocust op mijn voeten!! Toen ik merkte dat hij mij wilde aanvallen heb ik hem met mijn stem gecorrigeerd en gezegd.. hou je nou op?!! Toen ging hij wel weg en sprong op een eetkamerstoel om daarna te gaan liggen en heel wild zijn staart proberen te pakken.. Heel vreemd was dat. Vanavond zat ik op de bank de krant te lezen en hij kwam naast me zitten, normaal gesproken wil hij dan aandacht maar op de een of andere manier zat ie naar me te loeren (verschil tussen gewoon kijken en loeren, zag ik duidelijk). Hij ging ook echt in de aanval en krabte en beet me. Ik heb hem toen met een krant een mep gegeven (sorry, maar ik schrok echt). Wat is er met hem aan de hand? Hij is sinds de dood van andere kat, wel de hele dag alleen. Verveeld hij zich? Mist hij de andere kat? Waarom klaagt en zeurt hij (terwijl er genoeg eten is, kattenbak is schoon) en valt hij mij nu ineens aan? Is hij misschien ziek? Iemand een idee? Alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.