Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb je na een jaar heel veel vissen?

Als je bijvoorbeeld 10 neon vissen (ik weet niet of het zo heet maar in ieder geval kleine visjes met een fel streepje) hebt, kan het dan dat je na een jaar er heel veel hebt doordat ze zich voortplanten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Hoi, ik heb je daarstraks ook al beantwoord op je vraag over visjes, maar ik denk dat je nog niet precies weet wat je wilt. Als je alleen neonvisjes hebt dan heb je kans dat je er binnen een jaar heel veel hebt. Als ik jou was zou ik me er toch even stevig in verdiepen of eventueel naar een dierenspeciaalzaak gaan om je te laten informeren. Hieronder heb ik nog een link die wat meer info geeft over neonvisjes. Misschien dat je daar wat wijzer mee wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Die kans is niet zo groot. Neontetra's kweken vrij lastig. En als ze al eitjes leggen, dan worden die door de andere vissen opgegeten.
bamibal
13 jaar geleden
nee, die kans is heel klein omdat tetra's zich niet zomaar even voortplanten.

als je vissen wil die jongen krijgen kan je het beste levendbarende tandkarpertjes nemen zoals de gup, platy, black molly, zilver molly, zwaarddrager etc.

dit zijn vissen die makkelijk te houden zijn en in allerlei kleurtjes te verkrijgen zijn.

overigens raad men aan een scholenvisje in een oneven aantal te houden (tetra's zijn scholenvisjes)

denk dat je eerst de keuze moet maken of je tropisch of koud water vissen wil houden, vervolgens hoe groot je aquarium is, of je meerdere soorten wil houden (gezelschapsbak) of enkele (soltair levend) of een paartje vissen wil houden (zoals cichliden oa)

als ik jou was zou ik voor tropisch gaan, een bakje van 60x30x30 met een schooltje van 5 kardinaaltetra's (hebben meer kleur dan neon tetra's) wat corydoras soorten voor op de bodem, een paartje dwerggoerami's als solitair levend soortje zodat je in de bovenste waterlaag ook wat hebt zwemmen, en wat levendbarende tandkarpertjes (óf alleen maar mannen, óf op 1 man 3 vrouwen want anders hebben de vrouwen geen rust vanwege die hitsige heren)

wel een deugdelijke pomp met filterwerking. (genoeg capaciteit en over kool filteren) goed bodemsubstraat (anders doen je planten het niet) en een aantal soorten waterplanten. (variatie in bladvorm, kleur en hoogte) en natuurlijk een verwarmingselement.

let er wel op dat je bak op de juiste plaats moet staan (anders krijg je alg) en een tijdschakelaar op het licht zet. (anders krijg je ook alg als het licht te lang brandt)

een aquarium moet een aantal weken startklaar zijn voor je er vissen in doet zodat het water een juiste samen stelling kan krijgen (enkel water zo uit de kraan is niet bevorderlijk voor vissen vanwege de samenstelling)

schaf je veel vissen in 1 keer aan gebruik dan preventief een medicatie met een brede werking. (in de winkel heb je altijd vissen die ziekten bij zich dragen, en door het vervoer, de stress. schepnetjes van de ene bak in de andere bak etc kan de weerstand verminderen zodat ziekten een kans krijgen en de hele boel binnen een hele korte tijd het loodje legt)
(in de dierenwinkel kan je een middel krijgen hiervoor met een breedbandwerking zoals men dit noemt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing