Hoe leer ik mijn kat vervelend gedrag af?
Ik heb een kater die heb ik nu inmiddels 3 jaar. Het is een heel erg lief beest, lekkere knuffelbeer eigenlijk. Maar tevens kan hij me knettergek maken.
Iedere nacht is het weer hetzelfde liedje, krabben aan de slaapkamerdeur, keihard mauwen, gewoon omdat hij erbij wil op de slaapkamer. Daar had ik geen problemen mee, maar als hij erbij is, gaat hij over je hoofd lopen en hij pikt het hele bed in. Kortom kat heeft de tijd van zijn leven, en ik slaap niet.
Dus nu mag hij er niet meer bij (al 2 jaar niet meer trouwens). Toch blijft hij steeds aan de deur krabben, wat ik ook probeer ik krijg het er niet uit, stinkspray die katten vies vinden, opsluiten in de woonkamer...niets helpt.
Daarnaast gaat hij nu ook gewoon op het aanrecht, eettafel en salontafel zitten. Hij weet dat dat niet mag, maar dat boeit hem niks, en hij gaat je gewoon zitten aankijken, met een blik van "wat wil jij mij maken?"
Ik wil mijn kat niet gaan slaan, en dat doe ik dus ook niet, maar hij haalt me het bloed onder de nagels vandaan.
Iemand een suggestie hoe ik dit vervelende gedrag kan afleren zonder hem pijn te doen?
(Ik heb deze vraag vandaag eerder gesteld, maar de vraag was wegens een formuleringsfout verwijdert)
Toegevoegd na 5 minuten:
Plantenspuit heeft geen effect helaas. Daar blijft hij gewoon lekker voor zitten. Hij vind de douche ook leuk :-S
Toegevoegd na 14 uur:
Ook van een keer hard brullen of bijvoorbeeld schudden met een blik vol stenen schrikt hij niet...het interesseert hem gewoon niet.
Ik heb een kat tijdelijk bij mij en die doet ook zo. Ik vind het leuk hoe je dat zegt: "hij gaat je gewoon zitten aankijken, met een blik van "wat wil jij mij maken?" ".
Dit is typisch de filosofie van een kat en daarom net houd ik van ze.
die vraag gaat over katten in slaapkamers, deze vraagsteller heeft al aangegeven dat deze kat al 2 jaar buiten houdt, dus dat is niet het probleem, het probleem is al het overige wat er aangegeven wordt. Dus geen dubbele vraag...
Ik heb niet alleen last van hem om 7.00 hij doet dit de hele nacht, en hij komt op de eetafel, aanrecht en Salontafel.
Kan hij dit niet, gaat hij mij wakker maken door over mij heen te lopen. Is zijn bak voer leeg, dan maakt hij mij zéker wakker.
Nu weet hij precies: om half 7 maakt hij mij wakker. Is het nog te vroeg (gebeurt zelden meer), dan hup zwiep ik hem er van onder het dekbed af (hij ziet niet mijn hand). Dat helpt toch wel (bij de mijne).
Dus als je kat kan eten 's nachts en drinken helpt het misschien!
en mijn mening....al wordt deze vraag honderd keer gesteld (als het dus al zo was) dan nog kan er net weer een nieuw antwoord bij zitten waar je wel wat aan hebt! wordt veel te veel gedoe van gemaakt, dat verkeerd formuleren en dubbel stellen, je antwoord kan er och niet bijzotten... ik ga je vraag zeker volgen, zoek ook nog steeds een oplossing voor zo'n zelfde kattenprobleem
de poes heeft ook maanden 'snachts over ons hoofd heen gelopen, maar die doet het nu niet meer. maar waarom weet ik niet.
Een + voor de kater
Een + voor het verhaal
Een + omdat je een kattenliefhebster bent ;-) Liefs en Big Smile van me
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.