kan je een pup van 5 maanden 8 uur alleen laten ?
ik werk om de dag 8 uur
16.4K
16.4K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
NEE
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ABSOLUUT NIET!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb deze pup gekocht. omdat mijn andere maltezer er geen probleem mee had, weet ook dat het beter is van niet,maar soms kan het niet anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet dit nu echt met de caps lock aan?
Jullie weten totaal niet hoe de hond leeft en getraind is, vind het een blijk van onkunde om zo te antwoorden.
Ivana
13 jaar geleden
Theo, getraind of niet, het is een zeer onnatuurlijke situatie voor iedere hond in iedere leeftijd. Ook zonder capslock: nee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind het egoistisch om aan een pup te beginnen terwijl je weet dat je zo lang van huis bent om te werken. Jij houdt totaal geen rekening mee met zo een jong diertje.
paulus811
13 jaar geleden
Wat is dat toch op GV met vragen die de grens opzoeken van wat je nog met huisdieren kunt doen?
paulus811
13 jaar geleden
En waarom eerst een hond nemen en het dán vragen? Doe het de volgende keer andersom, scheelt een hoop leed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom een hond nemen als je er om de dag 8 uren niet bent? Een hond heeft gezelschap nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, een pup zeker niet, volwassen honden ook eigenlijk niet. Mijn honden gaan vanaf pup af aan naar de dagopvang voor honden, als wij de hele dag moeten werken. De hele dag spelen, slapen en nog veel meer met andere honden, meestal in een roedel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een pup heeft aandag nodig en verzorging..als je geen tijd hebt voor het beestje..neem hem dan niet...
je laat toch ook geen baby 8uur alleen thuis... ik snap die mensen niet die aan een hond beginnen terwijl ze er niet kunnen zijn ...
je laat toch ook geen baby 8uur alleen thuis... ik snap die mensen niet die aan een hond beginnen terwijl ze er niet kunnen zijn ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens vraagsteller is het niet zo erg want er zijn mensen die hun hond en een bench doen, en die van haar kunnen gewoon door het hele huis lopen.
alsof de honden dan ineens niet zo lang alleen zitten...
er zijn altijd mensen die nóg onverstandiger met hun dieren omgaan, dus misschien dat het dan nog wel mee valt?
er zijn ook mensen die verstandiger met hun huisdier omgaan, maar vind het raar dat je hier dan weer niet van hoort.
maar goed, kan aan mij liggen.
vraagsteller zou de eerste niet zijn die met de handen in het haar zit omdat de honden na jaren zogenaamd 'ineens' zich gaan misdragen als ze alleen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan het proberen. Had een collega die ook een hond had die dat allemaal wel prima vond. Die ging dood, ze kocht een pup. Er van uitgaande dat deze hetzelfde gedrag en karakter als haar vorige hond zou hebben. Een ding: vergelijk nooit met je vorige hond, maar stap er altijd blanco in!
Gevolg in mijn collega's situatie: Hond is een 'probleemhond' en 'onhandelbaar'. Sloopt meubels, dus gaat overdag in de bench. Gevolg: hond raakt gefrustreerd en als ie los is vliegt ie honden aan.
Begin er gewoon niet aan als je dit soort dingen neit zeker weet.
Gevolg in mijn collega's situatie: Hond is een 'probleemhond' en 'onhandelbaar'. Sloopt meubels, dus gaat overdag in de bench. Gevolg: hond raakt gefrustreerd en als ie los is vliegt ie honden aan.
Begin er gewoon niet aan als je dit soort dingen neit zeker weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou met een vreselijk gevoel op mijn werk zitten, trouwens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk heb ik alle "goede" reacties al gelezen:
Nee !
Eerst informeren, dan handelen.
De ene hond is de andere niet.
Een hond is een roedeldier, dat betekent niet alleen-levend (net als konijntjes, die worden ook gekocht =zo lief= en dan hun hele leven in een hokje en als ze "geluk" hebben met 2 vierkante meter gras, terwijl ook dit dieren zijn die in grote aantallen leven onder de grond in holen, niet in hokken op een balkon of in een tuin).
Een hond van 5 maanden is een baby...
Ik mis een antwoord, eigenlijk een vraag: hoe zit het met jouw geweten, als je tenslotte het antwoord al wist...
(@mila sorry, je staat hierboven, ik zie het ineens ...vreselijk gevoel...). En toch heb ik Goeie Vraag ingedrukt.... omdat steeds meer mensen het in hun hoofd halen om een hond te nemen die overdag alleen gelaten wordt (of soms met z'n 2-en) en dan in een bench opgesloten worden (die dingen heten niet voor niets "transport"-kooien/manden) en misschien lezen mensen deze vraag en bedenken ze zich....! Vraagsteller : "soms kan het niet anders" ??? realiseer je ook dat dit tenminste misbruik is, zo niet mishandeling... @theodbn : is geen kwestie van training, absoluut niet !
(@mila sorry, je staat hierboven, ik zie het ineens ...vreselijk gevoel...). En toch heb ik Goeie Vraag ingedrukt.... omdat steeds meer mensen het in hun hoofd halen om een hond te nemen die overdag alleen gelaten wordt (of soms met z'n 2-en) en dan in een bench opgesloten worden (die dingen heten niet voor niets "transport"-kooien/manden) en misschien lezen mensen deze vraag en bedenken ze zich....! Vraagsteller : "soms kan het niet anders" ??? realiseer je ook dat dit tenminste misbruik is, zo niet mishandeling... @theodbn : is geen kwestie van training, absoluut niet !
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.