Welke hond kan ik het beste nemen?
Ik ben op zoek naar kleinere hond (formaat beagle). Het liefst heb ik een hond met korter haar die max. 2 a 3 keer per dag uitgelaten hoeft te worden (we hebben ook grote tuin). Het moet geen moeilijk opvoedbare hond zijn (heb enige ervaring met opvoeden van hond van mijn oma echter nog nooit 24/7 hond in huis gehad). Hiernaast vraag ik me af of het mogelijk is om een hond 4 uur per dag alleen thuis te laten. Een vriend van me laat de hond zelfs 6 uur per dag alleen thuis zonder problemen echter hoor je soms verhalen van mensen..... Wie heeft tips waar te zoeken of welk ras bij mij zou passen? P.s. een kennis heeft een een hond die sterk lijkt op een flatcoated retriever echter heeft deze de grootte van een beagle (en is geen pup). Wat voor een soort hond zou dit kunnen zijn en bestaan er ook honden zoals mini labradors etc?
Viespeuk :P Grapje
http://watvoorhondpastbijjou.nl/
Als je een goede leider bent voor je hond(en), is de wereld voor de hond(en) onveilig als je weggaat : in de natuur gaat een roedelleider nóóit weg van de roedel - of de roedel gaat mee....
Dus dan zitten 2 honden je te missen ipv. 1 hond. Als je nu al weet, dat de hond elke dag 4 uur alleen moet blijven, is je leven op dit moment niet geschikt voor het houden van een hond.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.