Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet ik of een kat koorts heeft?

Ik weet dat je met een thermometer in zijn poepert kan meten. Maar zijn er ook nog andere manieren om dit te herkennen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha, leuke woordkeuze!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

nee, voelen of hij warme oren heeft, heeft niet veel zin.
je zal rectaal de temperatuur op moeten meten.
je hebt trouwens thermometers die flexibel zijn; erg handig voor een wriggelende kat.
de juiste temp hoort 38.5 te zijn; tussen 38 en 39 gr. is acceptabel.
overigens werkt het bij mij meestal zo, dat als ik er niet in slaag de kat te temperaturen, het ook wel meevalt met de koorts.
succes!
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Ivana
13 jaar geleden
En hier is je verdiende pluspunt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een wriggelende kat.....+

Andere antwoorden (1)

Je zou kunnen letten op té warme oortjes , ze zijn dan ook een (beetje) rood , een hele droge neus , ook een (beetje) te warm en ook de voetjes dat is ook een plek waar katten zweten , die zijn dan ook roder en veel warmer dan anders en droog , net als de neus en de mond als zij/hij het bekje een beetje open houdt kan dat ook een teken zijn om af te koelen en natuurlijk zijn gedrag , lusteloos , te ziek om gewoon te doen , dat herkennen we wel niet?
Ik zou toch even met de dierenarts bellen om te vragen wat je nu het beste kan doen!
Veel beter schap!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
nee, meten is weten.
een lusteloze kat kan ook pijn hebben, of depressief zijn; dat heeft met koorts niets te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk is meten weten! maar er werd toch gevraagd of er meerdere kenmerken waren om het te kunnen ontdekken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nog even een reactie op het laatste woord : ontdekken , ik bedoel meer om het te herkennen
Rieneke1
13 jaar geleden
maar er zijn geen meerdere kenmerken die eenduidig op koorts wijzen; je kan het hooguit vermoeden.
bijvoorbeeld het open bekje waar je het over hebt; dat kan ook duiden op snelle ademhaling door bloedarmoede, en ga zo maar door.
Ivana
13 jaar geleden
Ik zei ook ooit zoiets tegen de dierenarts als Aweverink. Mijn dierenarts zei: ik had je wijzer gedacht. De thermometer is het enige apparaat wat zekerheid geeft. Waarop hij mij een speciale hondenthermometer gaf, die hij overigens nooit in rekening heeft gebracht. Ik bedoel maar, Rieneke heeft weer eens gelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zweten via de teentjes is meestal vooral een teken van stress, niet van koorts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn huisarts vraagt ook altijd of ik koorts heb, en zo ja hoeveel. maar ik meet nooit: ik voel aan mezelf wel of ik koorts heb. maar artsen willen cijfertjes zien.
als je ziet dat je dier ziek is, waarom moet je dan nog meten of ie koorts heeft?
Rieneke1
13 jaar geleden
pokemon, een kat kan niet zoals jij vertellen hoe hij zich voelt.
een lamlendige kat kan ziek zijn, maar ook pijn hebben, of depressief zijn.
zolang je niet precies weet wat er aan de hand is kan je ook geen behandeling opstarten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rode oortjes kan ook komen door stress. Mijn vorige kat had altijd rode oortjes als ze bij de dierenarts was. Thuis was het weer weg.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing