Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb kater van 1,5, hij is lief en speels. Hij oogt heel gezond en eet goed. Maar hij heeft altijd van die warme oren. Moet ik hiermee naar de arts?

hij ziet er gewoon goed uit en is erg levendig. Ik wil hem liever niet zomaar naar de arts brengen maar het valt me altijd zo op dat hij hele warme oren heeft zeker in vergelijking met andere katten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
975

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De oren van kat en hond zijn zeer sterk doorbloed. (Een beschadigd oor dat tot bloedens toe open is, zal bijna niet te stelpen zijn.) Heeft de kat nou lekker gespeeld, dan kunnen zijn oren heel warm worden. Gaat hij na het spel op je schoot liggen, dan is dat het eerste wat je voelt als je hem aait.

Ik ken dat ook van mijn hond. Een flinke tijd balletjes ophalen, of een tijdje aan de fiets lopen, resulteert altijd in bijzonder warme oren. Volgens mij is het dus een teken van goede bloeddoorstroming en niets om je ongerust over te maken.
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding