Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je een Duitse herdershond pup zomaar adopteren of gaan er lange wachttijden vooraf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Dat is per fokker verschillend. Waar net een nestje is kan het zijn dat nog niet alle pups verkocht zijn. Je kunt dus bij verschillende fokkers gaan kijken (google herdershond fokkers) of ze pups hebben.
Maarrrr, ik zou als ik jou was wel bij verschillende fokkers gaan kijken (eerst op www en dan in real life) en de beste fokker uitkiezen, ook al moet je daat wachten op een nieuw nestje. En daarna nog 8 weken tot ze bij de moeder weg mogen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aan duitse herderpup is vrij snel te komen. De vereniging Duitse herders heeft ook iedere maand een puppylijst waarna je zelf de fokker kunt benaderen.

Het is wel zaak dat je een goede pup koopt bij een goede fokker want een hond met HD of andere kwalen is niet aan te raden leert de ervaring.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier is de puppylijst van de Duitse Herder Vereniging Nederland:
http://www.duitseherder.nl/

Als het goed is zijn de nesten met instemming van de DHV gefokt. Dat betekend dus dat de ouderdieren zijn getest op in het ras voorkomende ziekten en afwijkingen volgens de eisen van de DHV en dat ook de combinaties gemaakt zijn op advies van de vereniging.

Maar...het blijft altijd oppassen. Als je er geen verstand van hebt altijd iemand meenemen die dat wel heeft. Je smelt voor zo'n hoopje wol en dat kan wel eens niet de goede zijn. Houd ogen en oren open.

Ikzelf ben eerst naar verschillende tentoonstellingen geweest om te kijken welke lijn en fokker mij aanstond en of het ras wel overeenkwam met mijn verwachtingen. Dat voorkomt een miskoop. Voor de aanschaf van je eerste hond heb je een voorbereidingstijd van een jaar nodig, wil je het helemaal goed doen.
Ivana
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing