Wat zijn de voor en nadelen van een lease paard en een eigen paard?
Een vriendin(netje) van mij, (ze is 14 jaar haha). Wil graag een paard leasen/kopen. Ze mag van haar moeder niet kopen. Het paard wat ze wil leasen/kopen is eigenlijk alleen maar te koop, maar nu mag ze van de eigenaar haar leasen tot de pony verkocht is. Dan blijft de pony dus bij haar tot ze verkocht is.
Mijn vriendin moet nu van haar ma een lijstje maken van voor en na delen van leasen of kopen. Dan gaat haar moeder beslissen of er wel of niet gekocht word.
Hoop dat jullie kunnen helpen :)
er zitten ZEER ernstige gevallen tussen!! gnigni. misschien is er een manege in de buurt waar ze kan helpen? afstappen van dieren, warmrijden, longeren?
iemand in de buurt die een paar pony's heeft staan maar er niets mee doet. weet niet of de leeftijd wat zegt eigenlijk.
toen euc nog een lief klein eucje was zat ze al vanaf haar 6e jaar op een ponyrug. (omdat ik bang was voor paarden MOEST ik van mijn moeder) had gelijk het bekende virust te pakken. was dagen in de magene te vinden, leerde vlot, hielp bij ponykampen, en ging op mijn 10e groene paarden zadelmak maken voor een handelaar.
spaarde me helemaal scheel, en ze kreeg eucje op haar 11e jaar haar eerste pony. (haha wat een giller was dat tussen die verwende nesten met een 'knol' van 6 die werkelijk nog niets kon, maar dat was niet voor lange duur!) misschien kan ze ads zetten in de paarden blaadjes, of op marktplaats? een briefje ophangen bij de maneges in de buurt? misschien is een verzorgpony een idee voor deze 14 jarige amazone? sommigen willen een pony in de lease doen om kosten te drukken. stel nu dat er een pony is die niets kan, waar ze niet mee mag lessen, en waar ze maar 2 keer in de week even in de bak op mag rijden (noem maar even een voorbeeldje) dan is leasen m.i. kolder (men noemt dit verzorgpony) hoop wel dat ze oplet, en het lease bedrag in verhouding met de mogelijkheden wel schappelijk is.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.