Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe transporteer je kwartels en uur lang?

Lente : Uurtje

Extra vraag : Hoe moet ik ze transporteren? In een doos ...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Cryofiel
12 jaar geleden
Kwartels zijn toch loopvogels? Ik zie beelden voor me van jou met een aantal kwartels achter je aan, keurig aan de lijn, alsof je honden aan het uitlaten bent... ;-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In een ruimte (doos bijvoorbeeld) waar ze zo min mogelijk kunnen bewegen (WEL ADEMHALEN)
Het moet er ook erg donker zijn.

Vogels worden namelijk rustig in het donker en aangezien het om een uurtje gaat moet je ze in een erg kleine ruimte vervoeren, waar ze zichzelf niet kunnen verwonden.

Succes!

ps: er bestaan ook bepaalde kisten met verschillende compartimenten speciaal voor vogels. Maar aangezien het waarschijnlijk om eenmalig vervoer gaat is een stevige kleine kartonnen doos (met luchtgaten) geschikt :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Voor dat uurtje hoeft er ook geen water en voer te zijn. In het donker blijven ze toch bijna roerloos zitten.
Plus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, maar ik benadruk nogmaals: Denk om de luchttoevoer haha :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk bedankt!

Andere antwoorden (1)

Zon plastic caviakooi (duna multi) is ideaal geschikt hiervoor. Wel even een doek erover en een dikke laag zaagsel als schokdemper!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding