Gewoon een doos wegzetten met een , liefst makkelijk, wasbaar dekentje of kussentje er in.
Of een mandje kopen en daar iets inleggen.
maar ga er van uit dat een kat nooit wilt gaan liggen waar je een plaats voor hem zoekt. Hij kan een dure mooie mand negeren en gewoon op de cocosmat gaan liggen als hij dat leuker vindt
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
plus, maar mensen zetten vaak de mand neer op een plek die hun goed uitkomt, zonder zich te verdiepen in wat voor de kat een fijne plek is.
anneliez
12 jaar geleden
mijn kat ligt op de bank: ik denk, ik leg er iets onder tegen de haren, kat zoekt ander plek. Blijf achter dat beest aanlopen ;)
Rieneke1
12 jaar geleden
haha je haalt de geur onder de kat z'n kont weg, je bent slecht personeel ;)
Rieneke1
12 jaar geleden
wat ik ook zo grappig vind: kittens die in een broodmandje slapen, en er kompleet overheen stulpen als volwassen kat :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had een prachtig rieten mandje gekocht voor de kat, waar zij op en binnenin kan liggen, zijn eigen dekentje er in gelegd voor de juiste geur en wat denk je?
Geweldig!
Dagenlang lag onze kat er in, een schot in de roos, wij blij, de kat blij, maar van de ene op de andere dag was het over,nu is het matje in de badkamer favoriet, of mijn stoel voor mijn laptop, of de doos van de aardappelen, de doos waar de kranten in gaan, de vensterbank, op tafel voor het raam, de bank vlak naast me , maar nooit, echt nooit meer in dat dure rieten mandje.
Maar blijft er ergens een leeg doosje staan, waar de kat net in past, dan kan je hem daar vinden!!
Rieneke1
12 jaar geleden
leuk zijn ze he? :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms wel, niet bij mijn eigen vijver!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze kat heeft elke twee weken een nieuw favoriet plekje. inderdaad de doos vol puzzelstukjes, of bovenop de puzzel zelf (30 stukjes eraf gegooid, die lagen niet lekker!) maar nooit waar wij haar willen hebben.
momenteel slaapt ze op de bovenste plank van de kledingkast. Daar liggen nu geen sokken meer...
anneliez
12 jaar geleden
Heb hier zo'n ding voor aan de radiator, gratis op te halen (ook krijgertje) poes wil er niet in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook zo'n ding aan de radiator hangen en mijn kat is er niet uit te slaan....vooral als de verwarming aanstaat ligt ie lekker op zijn rug met zijn benen buitenboord stekend...
Rieneke1
12 jaar geleden
ik heb ook zo'n hangmat; het ene jaar vechten ze er om, het andere jaar kijken ze er niet jaar om.
m'n hele ketelhok staat vol met dozen, mandjes en kussentjes, omdat ze niet weten wat ze willen.
ik lijk wel gek ;)
ze kiezen zelf een plekje wat je aantrekkelijker kan maken met een dekentje. (bv op de vensterbank)

die van mij hebben een poppenbedje ingepikt: stukje schuimrubber (matrasje) erin, een leuk stofje erover heen een klaar is kees.

mijn ervaring is dat ze liever niet op de grond slapen:bovenop een kast ligt het ook prima, achter de laptop is het lekker warm, languit op tafel is ook prima voor een kat.

het ligt er dus ook aan waar jij je kat laat slapen/liggen.
de kat zelf heeft het liefst een hoger plekje wat als het even kan ook nog warm is. (mandje op de grond vinden ze dus lang niet allemaal aantrekkelijk)

een doos op zijn (lange) kant waarbij je de lange 'klep' aan de onderzijde vastplakt (opstaand randje) werkt volgens mij bij alle katten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had nog een poppenwiegje van vroeger dat is wat hoger daar houden ze wel van ik leg er altijd 2 oude badhanddoeken in, want die kan je makkelijk iedere week uitwassen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je pakt gewoon een doos(niet te klein) met een redelijk lage rand. Je legt er een zacht dekentje in en klaar is je kattenmand!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een mandje gemaakt van een oude matras. Uit het matras heb ik een ovaal gesneden en een ring. De ring bovenop de ovaal een fleece dekentje eroverheen en klaar is het mandje. En mijn kat heeft zelf zo'n kartonnen opbergdoos uitgekozen daar heb ik ook een dekentje in gelegd en daar ligt ze graag in met haar pootje door het handvat. Die dozen zijn bij blokker en ikea vrij goedkoop te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
crea hoor :))