Hoe vaak moet je een beagle uitlaten?
We willen misschien een beagle (hond) nemen, maar we kunnen niet vier keer per dag uitlaten. Is dit een probleem? Kan je hem ook drie keer per dag uitlaten?
11.1K
11.1K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je neemt een chihuahua, die kun je op de kattenbak zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet aan een hond beginnen als je er weinig tijd voor hebt en al helemaal geen hond die veel beweging nodig heeft zoals een beagle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke hond moet minimaal 6 x per dag uitgelaten worden en zeker 3 x daarvan 30>min.
1- Het dier moet vaak de gelegenheid hebben om te kunnen plassen.
2- Het dier moet in contact kunnen komen met soort genoten.
3- Het enige wat het dier binnen kan doen is slapen. Als je het dier maar 3 x per dag uit kan laten (het dier is dan misschien 30 minuten in totaal buiten). Die gaat binnen al zijn verveling en frustratie uiten. Of op jou bank of schoenen of op zich zelf... Kortom..
Niet aan een hond beginnen :)
Zoals hierboven al gemeld.
2- Het dier moet in contact kunnen komen met soort genoten.
3- Het enige wat het dier binnen kan doen is slapen. Als je het dier maar 3 x per dag uit kan laten (het dier is dan misschien 30 minuten in totaal buiten). Die gaat binnen al zijn verveling en frustratie uiten. Of op jou bank of schoenen of op zich zelf... Kortom..
Niet aan een hond beginnen :)
Zoals hierboven al gemeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry maar 6 x per dag vind ik wat overdreven.
In principe gaat een hond drie keer per dag naar buiten,maar in deze drie keer moet er wel voldoende tijd genomen worden zodat de hond zijn/haar energie kwijt kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan hebben we hier een menings verschil en das niet erg !! Maar ik ga per dag vaker dan 3x naar de wc en ik vind dat mijn hond ook de mogelijkheid moet hebben om zijn behoefte buiten te doen. Bij mij zijn echt niet alle rondes een uur, maar ik vind dat ze even laten plassen best mag. En dat noem ik uitlaten (even een rondje in de straat). Daar heb ik honden voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook een hond en hiermee ga ik twee keer per dag een half uur en één keer per dag een uur naar buiten en tussendoor even een plas voor de deur,maar dit komt omdat het nog een jonge hond is.
Zodra het extra keertje voor de deur niet meer nodig is,wordt het drie keer per dag. Het is algemeen bekend dat een hond het 12 uur op moet kunnen houden,maar dat vind ik zelf ook te lang.
Zodra het extra keertje voor de deur niet meer nodig is,wordt het drie keer per dag. Het is algemeen bekend dat een hond het 12 uur op moet kunnen houden,maar dat vind ik zelf ook te lang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een beagle is geen standaardhond maar een hond met een enorme speur/prooi/jacht drift en een energie waar je U tegen zegt.
het stemgeluid is heel bijzonder, en daar moet je echt tegen kunnen. als de hond niet met zijn neus aan de grond kan en zijn driften niet kan gebruiken krijg je een gedragsgestoord dier. (jaagt achter katten aan, jankt de hele boel bij elkaar, of welke andere manier dan ook om zijn frustratie te uiten)
een jachthond kan je niet afschepen, al loop je hier 10 rondjes mee. rennen, raggen, joelen, speuren, graven etc.
dát is een beagle, en dat is ook niet te onderdrukken want het zit erin gefokt. 1uurtje per dag buiten de korte blokjes om doet een beagle helaas geen goed, al kan het voor een andere hond wel voldoende zijn. het gaat dus niet zo zeer om te uitjes en de duur ervan (al moet het wel schappelijk blijven uiteraard) :) maar het gaat erom wat je de hond kan bieden en hoe je ze tegemoet kan komen. b.v. daar waar een engelse bull zijn energie al lang en breed kwijt is, daar loopt een jachthond, windhond, of border Collie nog niet eens warm ;-)
dát is een beagle, en dat is ook niet te onderdrukken want het zit erin gefokt. 1uurtje per dag buiten de korte blokjes om doet een beagle helaas geen goed, al kan het voor een andere hond wel voldoende zijn. het gaat dus niet zo zeer om te uitjes en de duur ervan (al moet het wel schappelijk blijven uiteraard) :) maar het gaat erom wat je de hond kan bieden en hoe je ze tegemoet kan komen. b.v. daar waar een engelse bull zijn energie al lang en breed kwijt is, daar loopt een jachthond, windhond, of border Collie nog niet eens warm ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een speelgoedBeagle.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jeroen, waarom valt de keuze juist op een beagle als ik vragen mag?
(als het om het uiterlijk gaat is er misschien een andere optie, dus kan proberen mee te denken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We hebben er niet heel lang over na gedacht, maar een Beagle leek ons wel leuk. Misschien is het inderdaad niet een erg handige hond voor ons, als je hem zo vaak moet uitlaten...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is wel een probleem ja. Dit zou je zelf ook kunnen bedenken toch? Als je pup zijn plasje moet doen, wat dan? Ja sorry vriend, ik kan je maar 3x per dag uitlaten. Nee.
Een pup moet niet alleen vaak naar buiten voor de boodschapjes, maar ook om te wennnen aan de "buitenwereld".
Zoals eerder gezegd, een volwassen hond zou het opzich nog wel kunnen.
Een pup moet niet alleen vaak naar buiten voor de boodschapjes, maar ook om te wennnen aan de "buitenwereld".
Zoals eerder gezegd, een volwassen hond zou het opzich nog wel kunnen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.