Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is dit wel een goede kooi?

(zie foto) Ik wil deze hamsterkooi kopen. 50x44x27
is deze groot en leuk genoeg? Alvast bedankt!
Ps misschien heeft u ng een link voor andere kooiensites bijv, Dank U

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (4)

Ziet er leuk uit, maar uit ervaring weet ik dat hamsters snachts wakker zijn en dan willen proberen te ontsnappen. Wat ze dan gaan doen is met hun tanden op de tralies bijten en dat klinkt dan de hele nacht door.
Je zou ook kunnen overwegen om een aquarium te kopen en daar je hamster in te doen. Dan kan je hamster jou snachts niet wakker maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een prima kooi voor een DWERGhamster.
Voor een goudhamster zou ik een grotere kooi aanraden.

Mag ik je er op wijzen dat een hamster een nachtdier is en dat, hoewel velen anders beweren, je zijn dag-nachtritme niet kunt omdraaien.

De meeste hamsters vinden het trouwens niet echt leuk om opgepakt te worden en je mag nooit vergeten dat een hamster een solitair dier is. Dit betekend dat ze ten alle tijde alleen gehouden moeten worden.

Veel plezier !

Toegevoegd na 3 minuten:
Goudhamsters worden in dierenwinkels ook wel verkocht als syrische hamsters.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan wat voor hamster je hebt.

"De minimumafmetingen van een hamsterkooi voor een Syrische hamster zijn 60 cm bij 40 cm. Voor een dwerghamster zijn de minimummaten voor een kooi 50 cm bij 30 cm. Grotere afmetingen zijn echter te verkiezen."

De oppervlakte van jouw kooi lijkt op het plaatje 44x27 cm en dan zou het voor een dwerghamster nog net kunnen maar voor een syrische hamster niet meer. Maar groter is natuurlijk altijd beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een mooi hok voor Dwerghamsters, heb je een andere hamster zou ik toch een groter nemen. ik zou in ieder geval een kooi nemen die minstens 80 cm is. Ik weet niet waar je woont. maar kijk anders is op 2e hands site's daar kan je zelf bieden en zelf de plaats uitkiezen. vaak zijn het mooie hokken. de link:
http://kopen.marktplaats.nl/search.php?xl=1&ds=to%3A1%3Bdi%3A%3Blt%3Azip%3Bsfds%3A1%3Bpt%3A0%3Bmp%3Anumeric%3Blx%3A113532%3Bly%3A494165%3Bkw%3Ahamsterkooi%3Bosi%3A2&ppu=0&postcode=1551PM&ig=1&uc=1

deze zou ook mooi zijn.
http://www.uwdierenwinkel.nl/knaagdieren/hamsterkooien/ferplast-hamster-muizenkooi-kios.html
Je hamster moet ook ruimte hebben om te rennen enzo.

Wat voor kooi je kiest is natuurlijk helemaal je eigen keuze. Er zijn veel verschillende hamsterkooien op de markt, varierend van duna's, traliekooien, terraria en buizenkooien tot flipperkasten waar hamsters in kunnen leven. Ik raad iedereen wel aan bij het kopen van een kooi aan het welzijn van de hamster te denken, en niet aan wat hij er zelf flitsend en mooi uit vind zien. Let ook goed op dat de hamster niet te ver kan vallen in de kooi. Niet alle kooien die voor hamsters verkocht worden zijn namelijk ook daadwerkelijk geschikt voor hamsters.

Foto 1
Naam kooi: Grote Duna
Afmeting: 72 x 46 x 31 cm

Foto 2

Naam kooi:Ferplast Mary
Afmeting: 80x50x38

Toegevoegd na 4 minuten:
Plaats de kooi op een plaats waar het niet tocht, het liefst op een tafeltje of iets dergelijks. Ook is het beter dat de kooi niet overdag in de felle zon staat, vooral in een duna geeft dit een broeikaseffect, en hamsters kunnen niet zo goed tegen hitte.Zet de hamster ook niet direct naast een stereo die de hele dag aan staat, hamsters houden van rust, zeker als ze overdag slapen.

Toegevoegd na 6 minuten:
een tip:
Geef het diertje ook ruimte, dus een rennetje neerzetten waar ie af en toe in kan rennen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing