Mijn kat mankt, maar lijkt weinig last te hebben. Is het nodig de dienstdoende dierenarts te bellen?
Wie denkt er even mee? Onze eigen dierenarts is pas maandag weer bereikbaar, en ik twijfel of het nu echt nodig is om de dienstdoende arts te bellen.
Het viel me ineens op, hij had ergens liggen slapen en kwam wat twijfelend mijn kant op. Vanochtend hoorde ik hem in gevecht met een andere kat, dus het kan zijn dat het daarvan is. Aan het pootje (voorpootje) is niets te zien. Omdat het me eerder niet is opgevallen, vermoed ik dat het niet heel ernstig is. Ik mag er gewoon aanzitten, en hij belast het ook gewoon, alleen zet 'm net wat korter neer bij het lopen. Verder springt hij gewoon op schoot en op mijn bed, hij is normaal levendig, en eet en drinkt gewoon. Loopt ook rustig de kamer door, alleen trekt dus wat met dat pootje. Heel veel last lijkt hij dus niet te hebben. Met het wassen gebruikt hij z'n voorpootje ook normaal.
Ik ben om eerlijk te zijn geneigd om even af te wachten, en maandag het telefonisch spreekuur te bellen als hij dan nog last heeft. Of is dat nou dom en onverantwoord? Voor mezelf zou ik nog niet eens dénken aan een afspraak bij de huisarts, maar een kat kan nu eenmaal niet voor zichzelf opkomen, en ik voel me ook een beetje schuldig als ik voor m'n eigen gemak het maar even aanzie. Aan de andere kant denk ik dat de kans groot is dat 't iets is dat vanzelf overgaat, omdat hij er gewoon op loopt en er zelfs mee springt, zij het een beetje voorzichtig. Wat kan ik het beste doen?
bedenk dat een da bezoek je kat veel stress oplevert, om het nog maar niet te hebben over de virussen die daar rondhangen.
voel je beslist niet schuldig, dit klinkt echt onschuldig.
kijk nog even uit met dat springen, hij moet eigenlijk nog even rustig aan doen.
maar dat is niet makkelijk met die van jou, begrijp ik :s
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.