Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mank lopen labrador ernstig na poot tussen de achterklep?

Mijn labrador is 3 jaar en een paar weken geleden liep hij weg. Ik ben hem met de auto gaan zoeken, en toen heb ik hem in de kattebak gezet (hij sprong er zelf in). Maar toen kreeg hij zijn rechtervoorpoot tussen de achterklep (5e deur). Hij loopt nog steeds mank. Zou zijn poot gebroken zijn? Of is hij geneusd en komt het wel goed?

Toegevoegd na 1 dag:
Omdat ik vanwege een verkeerde vraag geblocked was, kan ik nu pas reageren.
Niets aan de hand, hij geneest traag omdat hij nogal wild is en veel speelt met onze Berner. We zouden hem een paar dagen op kunnen sluiten om het genezingsproces te versnellen, maar dat doen we toch maar niet, en dat hoeft ook niet per se.
Voor degenen die denken dat ik mijn hond verwaarloos: ik zou zelf ook niet snel naar de dokter rennen, in die zin ga ik met mijn hond om gelijk zoals ik met mezelf zou doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

De enige die hier iets zinnigs over kan zeggen is de dierenarts - daar had je al geweest moeten zijn. Stel dat er iets ernstigs met de poot is, dan heeft je hond nu een tijd onnodig pijn gehad en als er alsnog iets mee moet gebeuren, kan dat je ook extra geld gaan kosten.
Bel naar de dierenarts voor overleg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de poot echt gebroken was zou hij er waarschijnlijk helemaal niet op lopen.

Of het vanzelf goed komt? Denk van niet, anders was het al wel in orde met hem.

Dus dierenarts bellen!
13 jaar geleden
???!!!!

als ie na een #paar weken# nog mank loopt en je nog niet eens naar de DA bent geweest (anders had je wel geweten wat het dier mankeerde) heb je mi alle reden om je ogen uit je hoofd te schamen en vraag ik me af of je wel een hond waard bent, sorry.

hier op GV staat de röntgen ogen niet aan de glazen bollen ook niet. m.a.w. de enige die een juiste diagnose kan stellen is een dierenarts.

morgen ochtend dus meteen bellen, en hou er rekening meer dat blijvende schade niet gegarandeerd is omdat je ja pas na een paar WEKEN!!!!! afvraagt wat er eigenlijk met die poot aan de hand kan zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing