Kan een hond 5 dagen in de week 7 uurtjes alleen thuis zijn?
Toegevoegd na 19 uur:
Hallo allemaal,
Zelf neem ik geen hond hoor, maar ik was beniuwt of dit kon. ik zou wel graag een hond willen maar dat mag niet van mn vader, die zegt dat een hond echt niet alleen kan zijn. Mn vader zelf is ook goed met honden en hij had er zelf ook 1 toen ik nog niet was geboren. De hond (Sparky) luisterde altijd en was altijd heel lief voor mensen kinderen en andere dieren. En er was altijd iemand thuis want mn moeder werkte niet. Jammer genoeg zijn mn ouders nu gescheiden en zou het dus niet gaan om een hond in huis te nemen want er is dan niemand thuis en dat is zielig. Gelukkig heb ik altijd nog mijn twee katten die overdag gewoon buiten of binnen zijn en die zijn ook heel lief :)
Met vriendelijke groeten.
de enige die het leuk vonden, waren de buren zelf.
de hond en wij (en de andere buren) vonden het vreselijk!
niet aan beginnen dus!
laat je voor de lol eens dagelijks 7 uurtjes opsluiten zonder dat je van de wc gebruik kan maken. ga je uit verveling dingen doen (probleemgedrag zoals men dit noemt) krijg je op je donder. grote kans dat je dan in een klein hok gaat (bench) wedden dat je blij bent als de 'baas' weer thuis komt? geen hond nemen puur voor de heb, want dan heb je domweg egocentrisch bezig. een hond is geen opvulling van je leven, maar een invulling van je leven en daar heb je je maar naar te schikken ALS je voor een hond kiest (en zo is het met elk dier)
Je weet vast zelf het antwoord hierop!
nb. een uurtje is evenlang als een uur.
dan zal de hond bv kunnen gaan slopen en alles bij elkaar janken als het maar 5 'minuutjes' alleen zit (men noemt het dan verlatingsangst, en niet meer over 'minuutjes' ineens. een hond ALTIJD een uitweg voor zijn driften, en is hier bijzonder vindingrijk in en hij kan niet anders. ook al een hond weet dat er het nadelige gevolgen heeft en eventueel een andere uitweg hiervoor zoekt. kortom: elk gedrag van een hond is ten alle tijden te verklaren door gewoon naar het gedrag zelf te kijken.
(lichamelijke oorzaken die niet zichtbaar zijn voor het oog uitgesloten uiteraard)
Ik zou het niet doen.
Bij het dierenasiel vragen ze ook wel eens mensen die willen helpen, ook wandelen volgens mij. Misschien hebben ze daar iets wat geschikt is voor je?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.