Welke middelen worden voorgeschreven door dierenartsen voor katten met bomenallergie?
Ik heb een kat die allergisch is voor bomen zoals de hazelaar en els. In december en januari had ze vreselijk last. En in die periode bloeide dus alleen de hazelaar en de els. Die gaf bij mensen ook de nodige problemen. Nu heeft ze geen problemen Ook het voorjaar heeft ze last. En rond de herfst en winter is het over. Behalve dit jaar vwg de warme winter in januari en december. Ze niest niet zoals mensen,maar heeft vreselijke allergie. Haar ogen zien er niet uit. Ze heeft vreselijk jeuk. Haar onderkin en ogen krabt ze helemaal stuk. Weet iemand wat een dokter wil voorschrijven? Ik ga binnenkort naar de dierenarts maar ik wil graag de mogelijkheden weten. Zodat ik een vooronderzoek kan doen.
Meestal krijgt ze cortison injecties maar dat is een paardenmiddel wat even helpt of Atopica wat haar t-cellen plat legt. En dat wil ik niet meer.
Welke middelen worden voorgeschreven door dierenartsen voor katten met bomenallergie?
Homeopatisch middel mag ook?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.