Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan mijn vis voor ziekte hebben?

Het lijkt een telescoop (dat uitpuilt) en het oog is naar buiten gekomen van het lichaam af.
Het is een zwarte ring met daar binnenin het oog. Dit begon met 1 oog, en werd steeds erger.
De vis zwemt wel met de hele groep mee en eet prima. Waterwaardes zijn uitstekend, de rest van de groep doet het prima.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
955

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het is een bacterie infectie, die door gaat tot de vis dood is.
Zo af en toe heb je wel eens een zieke vis, ondanks dat alle waterwaardes goed zijn.
In de natuur gebeurd dit ook, deze vissen worden meestal als eerste opgegeten door andere vissen.
Ik zou de vis er uit scheppen, omdat hij mogelijk de andere kan besmetten en de kans op genezing minimaal is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hem eruit gehaald, ondanks dat dit al maanden speelt. Alleen was het toen nog niet zo erg, en soms meestal is een afwijking met een paar dagen wel weer weg. Hij zit nu in een bakje boven het aquarium met eSHa 2000, wie weet.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eSHa 2000 is een breed werkend middel en zeker een goede keus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
altijd in huis hebben dat spul.
heeft bij mijn aquariumvissen ook goede diensten bewezen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruikte het vroeger ook en dat vroeger is al lang geleden.

Andere antwoorden (2)

Ik zou hem direct afzonderen. EN je water verversen daarna. Als deze bacterie of virus /parasiet besmettelijke is kan de rest ook aangestoken worden. Eventueel even met foto in dierenwinkel vragen of je het water en de rest kan beschermen. (wel even filter uitzetten dan)

Ik denk bij zo een klein visje (Een tetra?) hem gewoon het beste doodmaken, ik denk niet dat dit beestje een goed welzijns gevoel heeft nu.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet niet wat het is maar verlos hem uit zijn lijden want tetra ziet er echt niet goed uit.En hem apart zetten in een eigen bakje word hij ook niet vrolijker van denk ik.Dit komt niet meer goed .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding