Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

welk kattenvoer is beter perfect fit of purina one?

want wil 1 van de 2 eens gaan proberen en kijken wat me poes van 8 maanden er van vind.maar welke is beter kwa voedingswaarde.ok ik weet royal canin is erg goed maar me poes is erg kieskeurig en ik moest toen de royal canin weg gooien want medam moest het niet meer.ze krijgt nu felix inhome maar daar krijgt ze haaruitval van en een beetje roos.en als er eventueel een andere premium voer is wat wel betaalbaar is hoor ik het graag en wat ook interessant is voor een kieskeurige poes te doen is zodat ze er toch van blijft eten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Echt goed kattenvoer is Orijen,Acana of taste of the wild,Applaws en Wild cat,maar dit is best wel prijzig.

Van dit rijtje is Taste of the wild het goedkoopst.

http://brokkenvergelijken.wordpress.com/katten/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat is toch een beetje afhankelijk van de smaak van de kat zelf. Ik geef mijn twee katten (mannetje en vrouwtje) al ruim tien jaar brokjes van Purina One en ze vinden het heerlijk. Hun vacht glanst heel mooi en van roos hebben ze geen last. Haaruitval, daar hebben alle katten wel eens last van: dat is nogal seizoensgebonden. Vooral in de zomer verliezen mijn katten veel haren. Nu, in de winter, veel minder. Purina One is in mijn ervaring dus heel goed spul, en best zuinig in gebruik (ik geef ze door de dag heen steeds heel kleine beetjes) maar de vraag is of je katten het ook lekker vinden. Katten zijn nogal kieskeurig hè.

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, ook niet onbelangrijk: ze ruiken ook lekker neutraal. Als ze uit het pension komen (waar ik ze onderbreng als ik op vakantie ga) waar ze Felix of weet ik veel wat voor brokken krijgen, ruiken ze altijd zo raar, een beetje vies. Dan krijgen ze van mij weer zoals gewoonlijk Purina One en die rare geur is meteen weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gaf mijn kater perfect fit, dit was in principe prima, maar ik vond de kleine zakken erg vervelend. Daarom ben ik overgestapt op Royan Canin Britse korthaar, allebei mijn katten krijgen 55gr in hun bakje per dag en dit is voldoende voor ze.
Ik bestel de voeding bij zooplus.nl en daardoor ben ik voor RC bijna net zoveel kwijt als ik was voor perfect fit.
De ontlasting stinkt niet en ze zien er gezond uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb mijn honden en katten al jaren op vers ongekookt voer gehad en ze doen het daar erg goed op, en vinden het altijd HEERLIJK.

Als je daar meer informatie over wilt, " voernatuurlijk.nl " is een website waar je veel informatie en hulp kunt krijgen. Ook 'Bibi katvoer' zou ik liever geven dan brokken. Er zitten zo veel bijprodukten in brokken die slecht zijn voor katten. Je weet nooit wat er waar is van wat er op het etiket staat.

En http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/ is een geweldige hulp als je meer over vers voer wilt vinden.

Veel sukses en geef je kat een aai van me!
Milli.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing