Koude poten, hoe op te lossen?
Mijn hond (maltezer leeuwtje)
Is een ontzettende koukleum.
Het is best zielig soms.
Ze bibbert als een gek buiten (dat is alleen als het koud is, dus het bibberen is van de kou)
En soms gaat ze hinken met een van haar achterpoten in de lucht, en die bibbert dan ook weer.
(Is een heel zielig gezicht)
Wij zijn heel erg tegen jasjes en dingetjes bij honden, voor de sier, omdat dat gewoon zielig is.
Wij hebben nu wel een jasje gebreid, en die doet ze met plezier aan. (hij zit niet strak, is heel elastisch en gaat aan de bovenkant dicht met klitteband. Een beetje een omgedraaide bodywarmer)
Ze bibbert daardoor niet meer. Maar haar poten gaan nog wel heel vaak de lucht in. ze wisselt ze af, maar ja we moeten met haar naar buiten, want ze heeft echt beweging nodig.
Wat kan ik daaraan doen? Ik wil haar geen schoenen aandoen..
Ik laat trouwens aan haar niet merken dat ik het zielig vind, ik blijf in ieder geval er heel zelfverzekerd onder en probeer haar daarmee te ondersteunen. Voor haar is wandelen in dit weer nu echt een hel.
En wat pokemon zegt zit zeker een waarheid in. Sneeuw kan zich gaan klonteren onder de zooltjes, en dat kan zeer doen. Vaseline smeren en de haren tussen de zooltjes kort knippen is een super oplossing.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.