Mijn kat laat zich de kaas van het brood eten, wat kan ik daar aan doen ?
Ik heb 2 katten (2 poesjes).
Eentje ervan heeft een allergie en krijgt speciale, duurdere brokjes. De andere krijgt gewone brokjes. Ze krijgen, om praktische redenen, 3x per dag eten: 's ochtends, om 17.00u en om 23.00u
Nu is deze laatste een enorme schrokkop en eet ze het liefst beide bakjes leeg.
De ander is kleiner en niet zo zwaar. Dat niet alleen, ze is ook nog eens erg onzeker. Een plotselinge beweging van mij of de andere kat en ze laat haar eten in de steek. Tegen de tijd dat ze het opnieuw probeert treft ze haar bakje natuurlijk leeg aan. Daar heeft de andere kat wel voor gezorgd.
Normaal zou ik dat niet zo'n ramp vinden, ware het niet dat dit voer best wel duur is. Het is niet de bedoeling dat de verkeerde kat het op eet !
Ik heb al van alles geprobeerd. Variërend van er als een politieagent tussen te gaan staan, tot juist geheel afwachtend met het idee: als jij je eten niet leert verdedigen, dan krijg je vanzelf honger, dan veranderd dat wel.
Het gekke is dat van honger geen sprake lijkt te zijn. Bij elke verstoring blijft ze eenvoudig haar eten in de steek laten.
Ook heb ik geprobeerd de katten apart (zowel in tijd, als ook in aparte ruimtes) eten te geven, maar dat leidde tot een complete onderlinge oorlog.
Wellicht is het ook handig te vermelden dat de beide dames elkaar accepteren, maar niet echt vriendinnen zijn.
Beide zijn echte knuffelkatten en zijn graag bij me in de buurt. Het is dus niet zo dat ze bang van mij zijn.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.