Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hond wordt dun van haar, wat zou het kunnen zijn?

sinds 4 weken is mijn hond flink aan het verharen, en begon vanaf vorige week vooral op zijn rug plekken te krijgen waar je op de huid kijkt (is -nog-? niet kaal dus)

zijn huid is enorm vet en heb hiervoor sebolic shampoo van virbac gehad waar ik d'r 2x p/w mee moet wassen.
het is idd minder vet, maar verder lijkt er niet veel te veranderen (of ik ben te ongeduldig?) heb haar nu 2 keer gewassen ermee.

uit een test bleek dat het niet om een bacteriële of schimmel infectie ging. ook krijgt ze al geruime tijd een premium brok (voor de actieve hond) dus hier ligt het m.i. niet aan.

kleine plekjes die heel iets dikker en ietsje rood. op deze plekjes ligt het haar niet zo plat op de huid, en het haar laar daar heel makkelijk los.

weet iemand wat het kan zijn of waar ik op kan letten als ik na het shampoo kuurtje weer terug ga naar de DA (hopelijk voor controle, anders omdat de klacht niet verholpen is)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Je zou een bloedonderzoek kunnen laten doen want het hoeft geen allergie o.i.d. te zijn,maar bijv een traag of snel werkende schildklier dat mijn hond toen had.

Ik moet er wel bij zeggen dat hij ook jeuk had en zichzelf kapot beet.

Sinds de medicatie was dat probleem verholpen,maar dat hoeft natuurlijk niet te zeggen dat dit bij jouw hond ook aan de orde is.
Je kunt het allicht met je DA erover hebben,misschien komt er niets uit het onderzoek,maar je weet het nooit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ik gebruik bij mijn hond altijd tea tree olie. Geneest en verzacht de huid,maar hersteld ook snel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een allergie? "Beesies"? Heeft-ie jeuk?
Natuurlijk is je dierenarts de aangewezen persoon om te kijken, maar uit ervaring weet ik, dat huidproblemen vaak moeilijk te diagnosticeren zijn.
Onderstaand een leuke lijst van huidaandoeningen bij honden; misschien dat het je wat verder helpt.

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/hond/huidproblemen.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is er misschien stress in huis of bij u? Kan een oorzaak zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je er al eens aan gedacht om hem iedere dag een blokje schapenvet te geven? Schapenvetblokjes zijn er ook speciaal met zeewier. Het ligt aan de maat van je hond of je hem een heel of een half blokje moet geven.
Dit helpt heel vaak bij huidproblemen. Zijn huid wordt er niet vetter van, wel beter.
Ivana
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing