hoe krijg ik het onstuimige,lompe gedrag van mijn labrador afgeleerd?
Sinds 2 weken hebben we een jonge dwergteckel erbij ,is nu 14 weken,mijn labrador is nu 4 jaar.
Het gaat perfect tussen die twee,knuffelen wat af,delen vaak 1 mand (dwergteckel heeft ook een bench waar die ingaat voor zijn slaapjes en rust),1 speelgoed-ze hebben er samen 17 maar willen altijd hetzelfde en spelen dan ook samen,en niet te geloven samen aan 1 kluif,de labrador gaat liggen,zodat de teckel eraankomt om te knagen,beide heren kwispelen de hele dag door naar elkaar.
Ze hebben ook hun alleen speelmomenten,omdat ik vind dat ze dat ook nodig hebben ivm grootteverschil.
Maar nu soms gaat het er wat onstuimig aan toe,de labrador gaat dan teveel op in het spel,en vergeet even zijn eigen gewicht-schofthoogte 65 cm en 43 kilo,teckel schofthoogte 15 cm en 3,5 kilo,nu weert die kleine zich behoorlijk goed,glipt heel gauw tussen de poten weg,en de labrador zet zijn poten altijd doordacht neer,waarbij hij toch soms behoorlijk lomp uit de hoek kan komen met zijn kop,om zo de teckel te knuffelen,de kleine blaft dan en gromt effe,en gaat meestal weg,maar meteen weer terug,of 1 van ons grijpt in,door de kleine weg te pakken,of de grote af te leiden,omdat ons schelden niet te juiste oplossing lijkt,omdat je anders jaloersheid of dominantie creeert.
Maar vraag me wel af,hoe kunnen dat lompe overenthousiaste gedrag van onze labrador afleren,zonder dat we de goede lieve band tussen die twee kapotmaken.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.