Hoe krijg ik mijn zieke poes weer aan het eten? (zie uitleg)
Eén van mijn poezen is flink ziek. Ze is net 2 dagen bij de dierenarts geweest, voor diverse behandelingen (blaasgruis, ontstoken gebit, kies verwijderd,). Van de dierenarts heb ik speciale dieetvoeding meegekregen (blikvoer), dat ze de komende 10 dagen zou moeten eten. Gisteren heeft ze van de dierenarts een pijnstiller toegediend gekregen, vanochtend heeft mijn vrouw een nieuwe dosis pijnstiller toegediend ( Novacam, behoorlijk agressief spul). Volgens de dierenarts moet ze nu echt weer gaan eten (heeft inmiddels al bijna 3 dagen niets meer gegeten). Ik vermoed dat ze nog steeds veel pijn heeft, maar dat weet ik niet zeker, ze geeft geen kik. Ze is erg lusteloos, ligt de hele dag op een slaapzak tegen de verwarming aan. We hebben met eten al van alles geprobeerd: haar oude vertrouwde blikvoer, stukje ham, stukje kaas, kattensnoepje. Ze ruikt eraan, maar draait zich dan om, om weer te gaan liggen. Vis hoeven we niet te proberen, onze katten krijgen zo af en toe gekookte koolvisfilet, maar dat lust ze sowieso al niet. Water drinken doet ze ook niet. We komen er niet achter of ze nou veel pijn aan haar gebit heeft of dat het komt omdat ze zich ziek voelt in combinatie met die pijnstiller.
Toegevoegd na 3 uur:
Iedereen bedankt voor de antwoorden. Weer bij de dierenarts geweest: ze heeft vocht-infuus gekregen , ook antibiotica-injectie. Ze heeft koorts (39,9). Arts heeft bek en gebit gecontroleerd: zag er goed uit. Hebben spuitje meegekregen om voedsel te kunnen geven.
de werkzame dosis ligt dichtbij de toxische dosis.
verder is het geen feest voor de maag en de nieren.
evenzogoed is het een prima middel, mits zorgvuldig gebruikt.
nelis heeft artrose, en moet regelmatig aan de meloxicam, maar ik zoek steeds naar een zo licht mogelijke dosis.
geef je morgen nog even een up-date?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.