Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

He allemaal, Ik woon in Spanje en zou hier graag kwartels hebben. Ik woon in Calpe , Alicante , Costa Blanca..?

Zijn er 2de handssites?

Ik ken al : Secundo mano & milanuncios

Ik heb al kippen, maar weet dat ze gescheiden moeten blijven. Ik weet niet waar je kwartels kan kopen.

Kunnen ze (jonge) in de wagen zo'n 1 uur / 1,5 uur rijden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Kwartels kun je wel houden met kleinere vogelsoorten.
Voor eten kippen legkorrels en kwartels legmeel, en dat is voor de kippen te vet. Ook knabbelen ze alle planten op die een kwartel wel prettig vindt als beschutting. Verder trappen ze de eitjes stuk die de kwartel in een holletje in de bodem (grond/zand) legt.

Is er in de buurt nergens een boerderij waar je kwartels of kwarteleitjes kunt ophalen? Onder warme lampen zou je de eitjes uit kunnen broeden. Misschien weet een buurtbewoner wel een adresje? Advertentie in de supermarkt hangen?

Er is een site met codornices
http://www.olx.es/nf/animales-cat-312/codornices
maar in de buurt van Alicante geen aanbiedingen.

Kleine opmerking: het is segunda mano.
Buena suerte

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik lees net dat kippen de kwartels pikken, nog een reden waarom niet bij elkaar kunnen. Zie onderstaande link onder het kopje 'huisvesting'.
Verder niet vervoeren op warme dagen, maar wel in speciale kistjes met zachte voering. Meer info op onderstaande link, onder het kopje verzorgen en hanteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Erg Bedankt!
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: