Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer ik mijn kat af om in de gordijnen te hangen?

Mijn kat is een ex katertje van 8 maanden. Wij hebben hele mooie gordijnen waar hij graag in klimt. Hoe kunnen wij hem dit afleren zonder een plantenspuit te gebruiken? Heeft iemand dé gouden tip? Hij heeft genoeg speeltjes en een krabpaal en ik weet dat het natuurlijk gedrag is. Maar ik zou graag willen dat hij hier mee ophoudt. Wie o wie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Je kunt Valeriaandruppels kopen bij bijvoorbeeld het Kruidvat en dat op de krabpaal en speeltjes sprenkelen. Daar zijn katten dol op! Dan gaan ze deze dingen graag gebruiken in plaats van je gordijnen. En de kat steeds consequent uit de gordijnen halen en boos 'nee' zeggen. Volhouden, al is het twintig keer achter elkaar in een uur.
13 jaar geleden
hij klimt er graag in zeg je, dus het is al een gewoonte geworden.
om die gewoonte te doorbreken zou het het mooiste zijn als je de gordijnen tijdelijk op kan knopen.
daar kan hij alvast niet meer in hangen.
bied hem ondertussen alternatieve klimmogelijkheden, zoals een paar krabpalen (klimmeubelen) die strategisch zijn geplaatst, bijvoorbeeld bij het raam.
speel verder veel met hem, laat hem maar rennen en springen!
bedenk ook dat je katertje nu een puber is, en pubers kunnen strontvervelend zijn.
heb geduld, het duurt niet zo gek lang meer voor je katje wat rustiger zal worden.
Rieneke1
13 jaar geleden
Er zijn druppels moet je even vragen aan dierenarts waar je ze kan kopen
Dat ze niet lekker vinden helpt ook bij krabben aan bank dat moet je op de gordijnen doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing