wat te doen met ontstoken opengebarsten anaalklier bij de hond?
Gister lagen er bloedvlekken in huis maar ik kon niks ontdekken waar het vandaan kwam bij ons hondje.
Vandaag ging ik hem borstelen,(hij heeft een lange ruwe vacht)en ontdekte ik toen ik zijn staart optilde een harde gezwollen plek met een gaatje erin,er kwam waterigbloed en bruine troep uit .
Ik weet dat de hond anaalklieren heeft en denk dat er 1 opengebarsten is,hij zat de laatste tijd veel:sleetje te rijden"maar heb niet hier aan gedacht,ik dacht hij heeft gewoon jeuk aan zijn kont,hebben we tenslotte allemaal wel eens hé.
maar moet ik nu naar de dierenarts of nu het eruit is gaat de zwelling wel weer weg?
We zitten op het moment financieel niet zo best erbij dus als het niet nodig is naar de DA zou dat fijn zijn maar als het moet dan doe ik het natuurlijk wel.
Toegevoegd na 1 dag:
Ik ben naar de dierenarts gegaan met mijn hondje,ik heb een antibioticakuurtje en pijnstillers voor hem gekregen,de ontsteking zit diep en de Da kon verder er niks mee doen,moet a.s. maandag terugkomen en dan kijkt ze hoe het ermee gaat en als het nog hetzelfde is moet hij onder een roesje en zal ze de klier uitspoelen.
Hoop geld allemaal maar als we gewacht hadden was er kans dat hij geopereerd had moeten worden.
bedankt voor de antwoorden,ik zal de vraag sluiten en het beste antwoord kiezen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.