hond ziek ; wat te doen zie uitleg ;
de hond (cana corso , 60 kilo , 14 jaar) heeft gisteren een groot knie bot van de slager gegeten , zoals elke week .
nu is hij behoorlijk ziek , en loopt te steunen en zuchten .
ik kan niet ontdekken of er nu iets 'klem' zit , of dat hij een buikvirus heeft.
wat gebeurt er als hij een te groot stuk bot heeft ingeslikt ??
moet ik iets als sla olie geven ??
als ik wel zijn buik mag voelen , betekent dat , dat het geen bot is ??
als ik voel ... waar zoek ik naar en hoe ontdek ik een interne bloeding ?
is er een soort alarm nummer waar ik nu (zaterdag nacht) naar toe kan bellen ? ik ben wel lid van de dieren
ambulance .
zoals je ziet ben ik nogal in paniek , en ik heb best ervaring met honden .
ps . veel aandrang tot kotsen en poepen heeft hij ook maar er komt slijm\water uit.
wat is wijsheid ???
http://www.mcvoordieren.nl/index.php/spoedkliniek
Dit staat onder spoedgevallen:
http://www.dierenartsamsterdamzuid.nl/spoed/
Sterkte!
ik ga proberen samen te slapen , maar hij heeft het zwaar , ik denk toch dat het meer iets is als voedsel vergifteging ..... hij zoekt ook steeds een koude vloer om op te liggen .
Ik raad je zeker aan te bellen en te overleggen, want dit klinkt wel dringend eerlijk gezegd!
En ook bellen om deze tijd hoor, die dierenarts heeft dienst en is er voor spoedsituaties.
Laat hem/haar maar beoordelen, of het voor jouw hond op dit moment nodig is om meteen gezien te worden.
Heel veel stekte!
hoe is het nu met je hond?
net wakker , ZWARE nacht gehad .
hij lijkt iets beter , kon kwispellen .
ik ga het even aankijken en laat later weten hoe en wat .
bedankt voor jullie steun !!!!!!
het gedrag is veranderd , hond heeft geen aandrang meer .
ligt nu ook weer op zijn eigen plek , is doodmoe , niet lopen , niet eten .
wel gedronken .
neus nat , ogen helder , maag rustig (voelen , luisteren ) buik niet hard of gevoelig .
kon de dierenarts aan huis niet bereiken , maar ik wil toch een röntgenfoto . dus als alles zo rustig blijft wacht ik tot morgen om naar mijn eigen dierenarts te gaan.
iedereen heel erg bedankt , ik weet dat je rustig moet blijven , maar met zo een oude hond maak je je snel druk , en je zult altijd zien dat het net op ZATERDAG avond moet gebeuren .
Ik hoop dat het snel morgen is zodat je naar je eigen DA kunt,maar mocht het vanavond of vannacht toch weer slechter gaan dan moet je echt niet aarzelen om de spoed DA te bellen. Sterkte ermee!!
na een zware terugval dinsdag , is de hond vandaag weer helemaal de oude !!
iedereen HEEL erg bedankt voor de steun en intresse !
wie ik ook kies als beste antwoord , allemaal zijn jullie toppers , dus ook namens NERO ..... BEDANKT !!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.