Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

20 jarige pers. Zij is doof, blind maar eet en was zich nog. Wel gaat zij de laatste tijd op de meest vreemde plekken slapen. Kan zij pijn hebben?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Als jij al 20 jaar de eigenaar van die kat bent, dan is de kans toch heel groot dat je het zelf wel in de gaten hebt als ze pijn heeft. Je kent haar als geen ander.
Ik merk het in ieder geval onmiddelijk aan mijn kat als er iets niet helemaal in orde is.

Dat ze eet en zichzelf wast is in ieder geval een goed teken: Het zijn de eerste dingen waar een kat mee stopt als ze veel pijn heeft.

Natuurlijk zal ze hier en daar wel een pijntje hebben of iets dat niet lekker zit. Maar dat mag als je zo oud bent, en het hoeft niet te betekenen dat het leven voor haar niet prettig meer is.

Ik zou haar lekker verwennen met aandacht en liefde, en haar verder ook lekker met rust laten. Het is immers een diepbejaarde dame.
Sleep haar ook niet mee naar de dierenarts als er niet echt iets bijzonders aan de hand is.

Geniet nog maar even van elkaar.
En gebruik je gevoel en observatievermogen om in te schatten wanneer ze echt pijn heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ik vind het vaak een veeg teken als de kat afwijkend gedrag gaat vertonen, zoals op vreemde plekken slapen.
helaas weten katten buitengewoon goed hoe ze pijn moeten verbergen.
ik zou, in overleg met de dierenarts, eens kijken hoe ze reageert als je haar een paar dagen op een pijnstiller zet.
je ziet dan snel genoeg of haar gedrag terug veranderd of niet.
Rieneke1
13 jaar geleden
het is jammer dat dieren niet kunnen praten.
We zijn machteloos en moeten maar toezien.
Ik zou toch even contact zoeken met de dierenarts.
Komt namelijk redelijk veel voor dat een kat voelt als ze stervende is (klinkt niet leuk) dat ze afstand neemt van de mensen waar ze van houdt.
Onze kroop onder het bed en lag overal waar ze niet moest liggen.
Ook zij waste en at nog tot het laatst.
Dus het wil niet altijd zeggen dat ze pijn heeft.
Srry voor deze woorden maar het komt helaas voor .
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing