Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe leer ik mijn 2 pups van 9 weken af om geen drollen uit de kattenbak te eten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

smeerzakken zijn het. paardendrollen zijn ook lekker voor een hond, en een koeienvla is heerlijk om in te rollen.

stukje diereigen dus.

pups leren veel van de moeder, en wat doet moeder met poep van de pups om het nest schoon te houden? juist ja... eet smakelijk!!
poep eten is voor een pup dus gewoon en ook nog eens lekker.

behalve dat het lekker is is het natuurlijk ongezond (helemaal voor een pup) deze snack zit vol met bacteriën, ziekteverwekkers en mogelijk ook wormen (eitjes, larven etc) kat dus goed ontwormen!!!!

een pup valt het af te leren maar op een bepaalde leeftijd gaat het vaak vanzelf over (al vreet dat kreng van mij nog stront van katten als ie het 'toevallig' tegenkomt)
sommigen honden blijven het hun hele leven doen zodra ze de kans krijgen (ben je in de buurt zijn ze zich van geen schuld bewust, maar ben je niet in de buurt zien ze hun kans waar)

voorkomen is dus ook een optie. misschien kan je de bak op een plek zetten waar je pup niet bij kan. een kattenbak met klep wil ook weleens helpen (dei plofkop van mij heb ik weleens even vast laten zitten toen ie zijn kop terug wou halen uit de snackbar en het wat gelijk een stuk minder aantrekkelijk om weer even wat te snacken)

wat je eventueel kan proberen is je kat karnemelk geven, of knoflook. men zegt dat keutels hier minder lekker van worden.

mocht ie toch richting kattenkeutel gaan dan moet je hem zien af te leiden. betrap je op heterdaad kan je corrigeren (zie anderen antwoorden)

Toegevoegd na 22 minuten:
tip en advies met dank aan rieneke:

###katten nooit knoflook geven ivm risico op heinz body anemie####
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Niet. Je moet zorgen dat honden niet bij de kattenbak kunnen komen. De drollen van katten zijn voor de meeste honden een lekkernij. Smerig maar waar..

Het is niet alleen vies, het is ook ongezond. Ze krijgen kattenbakgrit naar binnen en ze kunnen besmet worden met o.a. wormen. En de adem van je hond…. vul dat zelf maar in..
49 seconden geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals je alle andere dingen afleert die ze doen, die jij niet wilt. Verbieden!
Dus zeer consequent iedere keer, zelfs als ze in de buurt komen van die kattebak, "nee" roepen, of welk woord dan ook n wijzen naar de bak. En dan niet vanuit de verte natuurlijk ;-)
Hebben ze dat door en gaan ze weg, dan belonen met een aai en een zachte stem en het woord dat je gebruikt bij goedkeuring: "braaf" bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn fluitjes die zo hoog zijn dat wij ze niet kunnen horen, maar die voor honden onprettig zijn. Elke keer dat ze dicht in de buurt van de kattenbak komen moet je op het fluitje blazen. Zo leren zij dat het onprettig is om bij de kattenbak te komen, en zij niet zo snel meer dicht bij de kattenbak komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan het idd met je stem doen maar ook met lichaamstaal net zoals de dog whisperer, als de honden ergens niet mogen komen dan spreid je je armen en drijf hun weg van de bak
daarmee geef je aan dit is mijn territorium en jullie blijven hier weg
het zal even wat werk geven, ik weet het want hier heb ik ook zon dame lopen die gek op de kattenbak is en dit heeft heel goed geholpen maar je moet het wel even vol houden dus je hoeft eigenlijk niet eens je stem te gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee je kan het ze makkelijk leren. je hebt 2 keuzen

1. je verplaat de kattenbak op tafel katten kennen er makkelijk bij. honden niet
2. als hij het nog is doe mep je hem dan is het zo voor bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing