Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom heeft mijn ene hond het en mijn andere niet?

Hallo iedereen, ik weet dat het misschien wel een domme vraag is maar alvast bedankt om het te lezen, te beantwoorden :)
Ik heb twee hondjes, cavalier king charles, 1tje van 3 jaar en 1tje van 7 maanden maar met mijn puppy is er wel iets vreemds. Hij sluipt als een kat, springt gemakkelijk over dingen, wrijft zich langs de zetel, zoals een kat dus en in de duisternis zie je hem helemaal niet, behalve 2 oranje bolletjes, zijn ogen dus, mss is dit een tapetum ik weet het niet. Maar waarom heeft mijn ene hond katachtige trekjes en mijn ander niet? Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Denk dat dat gewoon een beetje karaktertrekjes zijn. Ik heb zelf een cavalier kind Charles van 10 maanden en ze kan ook vreselijk sluipen, langs de muren en meubels, net een soort leeuw in de dierentuin! Ook springt ze als een Jack Russel, megahoog!
Ik dacht zelf dat het minder zou worden naarmate ze ouder word maar merk er tot nu toe vrij weinig van!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Merci :)

Andere antwoorden (2)

Denk een combinatie van puppygedrag ( dat sluipen en springen enzo ) en karakter. Elke hond is een andere 'persoonlijkheid' :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke hond is anders, dat blijkt maar weer. Voor puppy's zijn wat actiever en proberen allemaal dingen uit. Jonge hondjes zijn meestal ook wat 'leniger' dan de wat oudere beestjes en springen makkelijker over dingen heen. Jij intrepeteert dit als kattengedrag, terwijl dit gewoon een karaktertrekje is. Puppy's zijn ook erg onderzoekend: ze willen alles, maar dan ook alles verkennen. Waarschijnlijk als je hondje wat ouder wordt zal dit gedrag minder worden, en anders heb je gewoon een erg actieve hond!

Er zijn meer hondenbaasje die vinden dat hun dier trkejs heeft van andere dieren. Zie ook onderstaande bron. Het komt dus vaker voor!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: