Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat kan je doen als een hond de hele tijd hetzelfde wil doen wat hij 5 minuten geleden ook al heeft gedaan?

onze hond wil om de 5 minuten maar buiten

Toegevoegd na 7 minuten:
ze is al 15

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (11)

Dat is stereotiep gedrag, dan moet je hem beter opvoeden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedenk een spelletje om te gaan doen. Bijv. Een snoepje onder 3 bekers zodat ze het snoepje moet zoeken. Daar zijn jullie wel even zoet ee denk ik :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan het niet gewoon zo zijn dat ze iets mankeert waardoor ze telkens moet/wil plassen aangezien ze al op leeftijd is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat ze een lichte hersenbloeding heeft gehad onze hond vertoonde dit soort gedrag ook op oudere leeftijd na een hersenbloeding. Ik zou even naar de dierenarts gaan voor een check up.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het een oudere hond is kan je best eens naar de dierenarts gaan voor een onderzoek. Het zou kunnen dat het arme dier een blaasaandoening heeft, en daardoor steeds aandrang voelt om te plassen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
even urine laten testen bij de DA zodat je zeker weet dat het niet om een blaasontsteking gaat.

weet niet of haar ontlasting normaal is (misschien aandrang maar kan niet poepen)

pas dan kan je aan andere opties denken
ze wil naar buiten voor de fun en jullie zijn gek om er gehoor aan te geven b.v.

honden kunnen ook last hebben van dementie verschijnselen, maar dan zou je dit aan andere dingen ook kunnen merken.

kortom, eerst de voor de hand liggende zaken na laten kijken morgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn hondje wilde ook almaar naar buiten en zelfs niet meer naar binnen. Had blaasgruis en blaasontsteking. Met Chinese kruiden en antibiotica is het verholpen. Urine was ook wat donker gekleurd trouwens. Kan zelfs bloed in zitten bij blaastontsteking. Niet schrikken dan, maar oplossen met hulp van dierenarts. Wél doen, want zelfs een blaasontsteking kan gevaarlijk worden als je er niks aan doet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geef heb wat te doen zoals een speeltje ofeten
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dit gedrag is wat je niet kent van je hond, en afleiden helpt niet, zou ik even met hem naar de dierenarts gaan. Er kan bijvoorbeeld iets met zijn blaas zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe vaak en hoelang laat je hem uit?
Ik heb het idee dat je hond niet genoeg buitenhuis activiteit heeft.
Veel honden houden van een lange wandeling en hebben deze ook dagelijks nodig.

Om welk ras gaat het hier trouwens?
En voor alle zekerheid is een bezoekje aan een goede dierenarts geen overbodige zaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hond is 15, wil veel naar buiten. Als de hond dan ook daadwerkelijk plast is er iets aan de hand. Veel kleine plasjes kan duiden op blaasonsteking of beginnende incontinentie.
Op die leeftijd worden veel honden incontinent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing