kunnen border collies goed met kinderen?
ik heb 2 kinderen 1 kindje van 3 en 1 kindje van 1 jaar.. kunnen border collies daar goed mee. veder had ik nog een vraag over het verharen van border collies,, doen ze dat veel, en moet je ermee naar de trimmer.
5.7K
5.7K keer bekeken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de kans bestaat dat ie gaat drijven! wij hebben een borderkruising laten maken (kruising border/mechelse herder) en die deed vroeger toen de kids klein waren erg drijven.hij ging dan als we bv in de bossen waren om mijn kinderen heenrennen om ze bij elkaar te houden.en als er dan een te ver was ging ie hem halen door aan zijn broek of jas te trekken.ke moet hem wel heel goed opvoeden vooral wat linderen betreft.maar ook hier geld : laat ze nooit alleen met kinderen! die van ons heeft nog nooit wat gedaan .maar ik laat hem nog niet alleen met kleine kinderen hoor!hou er ook rekening mee dat een border het niet doeo met een blokje om! hij moet echt heel veel lopen en rennen!daarom hebben wij ook een goede border laten kruisen!en JA ZE VERHAREN ERG!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
we zijn zelf een actief gezin,, die graag een hond wil die mee kan fietsen en skaten en vooral ook lekker in de bossen lopen. daarom kwamen we eingelijk uit op een border collie.. we willen ook trainen met hem. we gaan morgen kijken naar een pup.. en als die ouder is willen we ook flyball en behendigheid doen.
hebben border collies genoeg aan dit wandel schema.
6.00 t/m 6.30
12.00 t/m 12.30 en daarna ook nog trainen in onze tuin en zoek spelletjes
15.00 t/m 15.30
19.00 t/m 20.00
22.00 kleine rondje van 10 a 15 minutjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is een krap schema maar met flyball en in het weekeind een keer langer naar de bossen of strand moet het wel lukken ! als dat niet het geval is merk je dat vanzelf! hij word dan hartstikke druk en zenuwachtig! veel plezier met jullie borderpup .het zijn de slimste en liefste honden en zeeeeer trouw!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet nog wel ff melden dat dit geen beginners hond is .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben al andere honden gehad,, dus we hebben ervaring..
op een zondag willen we standaard 3uur lang naar het bos/strand gaan.
en we hebben thuis een loopband waar die op kan,, deden we ook met de andere honden.
dan heeft die denk ik toch wel genoeg beweging?
hebben ze trOuwens ook veel haarverlies?
zijn ze trouwens ook waaks over het huis? of valt dat mee??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ze verliezen zeker 2 keer per jaar n poos haren .juist dan goed kammen ze hoeven eigelijk nooit naar de trimmer alleen bij problemen.ze zijn waaks tot vervelens toe ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ervaring is wat anders dan eerder een hond hebben gehad m.i.
met ervaring en kennis (simpelweg basiskennis) zou je deze vragen niet hoeven stellen denk ik.
via google is er ook heel veel te vinden overigens.
buiten het halen en brengen van de kids (ik zie schooltijden staan) is het natuurlijk voor een border niet voldoende.
kortom, na de standaard uitjes en loopjes zie ik voor een border totaal geen uitdaging of mogelijkheid staan waar ie zijn driften en werklust op kan botvieren.
speurdrift (zoekspelletjes) is voor een BD wel grappig, maar de achtervolging drift en de enorme energie die deze honden hebben kan ie nergens kwijt.
een loopband is leuk voor beweging hoor maar dan nog valt er niets te drijven en te hoeden. het is een werkhond die bij gebrek aan mogelijkheden je kinderen bij elkaar gaat drijven.
en wat doen borders als het drijven zelf niet lukt? dan willen ze weleens gaan happen om toch alles bij elkaar te drijven en HUP: probleem gedrag waarbij de hond de pineut is. ze zijn waaks, dus weet niet of je buren dit wel zo prettig vinden? de BC zit waarschijnlijk in je hoofd, maar het gaat niet enkel om wat JIJ wil. de hond moet gewoon passen in het gezin en je zal dus rekening moeten houden met de behoeften van een hond wil je geen sores krijgen.
en wat doen borders als het drijven zelf niet lukt? dan willen ze weleens gaan happen om toch alles bij elkaar te drijven en HUP: probleem gedrag waarbij de hond de pineut is. ze zijn waaks, dus weet niet of je buren dit wel zo prettig vinden? de BC zit waarschijnlijk in je hoofd, maar het gaat niet enkel om wat JIJ wil. de hond moet gewoon passen in het gezin en je zal dus rekening moeten houden met de behoeften van een hond wil je geen sores krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ eucalypje,
Ik denk niet dat het nog enig zin heeft om hier uitgebreid op in te gaan. ;-)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.