Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Me hond heeft een klein sateprikkertje ingeslikt, wat moet ik nu doen?

Ik zit er best mee.
We zaten gezellig met satetjes tv te kijken, en ik zie met hond een satestokje eten.
Ik wilde het pakken, maar hij rende weg. Toen ik zn bek open deed had hij niks. Ook kon ik niks vinden op de grond. Zou dit erg gevaarlijk zijn?
Ik kan nu moeilijk langs de dierenarts gaan. Iemand hier ervaring mee? Of iemand die weet wat ik kan doen? Mijn hond is een kruising tussen een cairn terrier en een west highland white terrier. Het is een kleine hond.
En heeft het om 7 uur ongeveer ingeslikt.
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (5)

Zo snel mogelijk een afspraak maken bij een dierenarts, misschien is de dierenarts voor spoedgevallen wel beschikbaar. Je kunt het in ieder geval niet laten zitten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch even overleggen met de dierenarts van dienst.
bel je eigen dierenarts, dan word je doorgeschakeld of je hoort een bandje.
het kan de maag of darmen perforeren.
neem het zekere voor het onzekere en bel!
Rieneke1
13 jaar geleden
Geef je hond alvast ruim een kwart ontbijtkoek. Dit kleverige spul gaat om scherpe stukjes zitten en het wordt geadviseerd om dit te voeren als ze scherpe dingen hebben gegeten.

Toegevoegd na 2 minuten:
..en natuurlijk de dierenarts bellen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je er nog niet geweest bent om deze tijd,raad ik je toch aan om een afspraak te maken met de dierenarts die op dit moment spoedeisende hulp biedt.
Laat daar een foto maken zodat je weet waar je aan toe bent.
Kost wel wat maar is het waard wil je niet het risico lopen je hond kwijt te raken.
Dus desnoods nu vannacht nog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ontbijtkoek is een prima advies en meteen naar een Spoedkliniek. Die hebben de meeste ervaring met dit soort acute dingen. Ik vraag me af hoe dit afgelopen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing