Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het een normale reactie als je kat heel hard gaat krabben nadat hij een pilletje oud/nieuw kreeg?

Dit is het eerste jaar, dat hij dit kreeg, andere jaren compleet gestrest door het huis.
Dit leek me de juiste oplossing.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

krabt hij jou of het meubilair?
sommige katten zijn moeilijk te pillen, en willen wel eens een haal uitdelen.
het kan ook zijn dat hij wat geagiteerd is geraakt door de dwang die je hebt moeten uitoefenen, en dat reageert hij dan af door eens even flink te krabben?

heb je er nog een swpuitje water achteraan gedaan?
vaak doen mensen dit niet, en dan kan de pil lang in de slokdarm blijven zitten, en daar voor irritatie zorgen.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het kan een reactie zijn op het pilletje omdat hij hier niet aan gewend is. Zaten er bij de pilletjes geen soort bijsluiter met eventuele bijwerkingen? Anders even de dierenarts bellen wat je het best kan doen, en of dit gedrag vaker bij dit soort gevallen voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is normaal gesproken niet zo maar elke kat reageert anders op een pilletje. Het is misschien ook even wennen. Ik geef 1 van mij katten ook een pilletje en die probeert wel even weg te komen maar slikt hem gewoon door. (Me andere kat krijgt hem niet omdat zei juist naar buiten gaat kijken als er vuurwerk is.) Mischien heeft het nut om het pilletje tegeven met 2 mensen (de ene houd de kat vast de ander geeft het pilletje en een spuitje water.)

Toegevoegd na 2 minuten:
En laat na het pilletje de kat met even met rust veel gaan eten is een bijwerking die veel voor komt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou niet zo van 'pilletjes' tegen vuurwerkangst.
Hondje van de buren liet er bijna het leven door, kreeg epileptische aanvallen en viel steeds om.
Ik zweer bij valeriaandruppels. Ze vinden het een heerlijke geur en één druppeltje in de mand geeft nog wat kalmering ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing