Mijn hond is gestopt met zijn medicijnen. Verstandig?
Ik heb een Maltezer van 14,5 jaar oud. Ongeveer een half jaar geleden was hij erg ziek: erg benauwd en veel hoesten. De dierenarts heeft een hartruisje bij hem ontdekt en hij had vocht achter zijn longen. Hij heeft medicijnen gekregen (Benakor en vochtafdrijvers) en zou deze moeten blijven slikken, z'n leven lang. We dachten dat hij het misschien niet lang meer zou maken, maar na een paar dagen was hij helemaal weer opgeknapt! Omdat hij door de vochtafdrijvers veel ging plassen (en hij gezien z'n leeftijd niet zo'n sterke blaas meer heeft) hebben we dit langzaam afgebouwd en op een gegeven moment helemaal niet meer gegeven. De Benakor kreeg hij eerst nog wel. Maar nu sinds een aantal weken ook niet meer, omdat het er een paar keer bij ingeschoten was en we weinig verschil merkten. Nu is hij helemaal medicijn-vrij en eigenlijk hartstikke vrolijk en ogenschijnlijk gezond. Maar... is dit wel verstandig? De dierenarts had immers gezegd dat hij het z'n hele leven moest blijven slikken. Zou het geldklopperij zijn of is het écht beter dat mijn hond desondanks de Benakor wel blijft slikken?
of hij plast het uit, of hij zit binnen de kortste keren WEER met longoedeem omdat het anders op gaat hopen in zijn lijf.
dit is waar ie de medicatie voor heeft gekregen en waar ie zo snel van opknapte. wat wil je liever??
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.