Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

bestaat er een traplift voor honden? Het gaat om een labrador van 10 jaar. Ik heb geen duizenden euro's en ben op zoek naar een creatieve oplossing.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mijn buurvrouw heeft bij een boodschappentas (aan "kop en kont") de zijkanten eruit gehaald, zodat de hond met de buik op de bodem hangt. Zo draagt ze hem (ondersteunend) de trap op. Hij loopt dus wel op eigen poten, maar hoeft niet meer zijn hele gewicht te dragen. Dat doet ze dagelijks 4 maal. 3 Trappen hoog. Gaat prima zegt ze.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ze draagt de tas dus gewoon aan de hengsels!
(Lees meer...)
Ivana
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een handige en goedkope oplossing.

Andere antwoorden (3)

Kan je hond nog wel schuine rechte vlakken lopen? Dan zou je eventueel langs de zijkant van de trap een ramp kunnen maken bekleed met tapijt voor goede grip.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het een tijd gedaan met een soort tuig wat in de link staat (stukje scrollen). Werkte prima, maar het was slechts om 1 trap op te lopen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jane , Ik heb het opgelost door 'n brede band om z'n borst en een om z'n nek te doen . die 2 met elkaar verbonden door 'n soort handvat. Ik tilde hem daarmee deels op . En dat ging prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding