Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoelang moet je een kat binnen houden na een verhuizing?

we verhuizen binnenkort naar een nieuwe omgeving voor de kat, hij is normaal gesproken heel graag op stap. Nu vraag ik me af hoelang ik hem het beste binnen kan houden en hoe ik hem het beste kan laten wennen aan zijn nieuwe omgeving.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
55.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Mijn vriend heeft zelf ook een kat en die is pas verhuisd dei heeft hem 2 weken thuis gelaten 1ste week binnen 2e buiten in de tuin. hopelijk kun je hier iets mee en succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeker 6-8 weken! goed binnenhouden en goed aan het huis laten wennen . laat je kat chippen of doe een adreskokertje om voor het geval hij toch besluit een kijkje te nemen in de nieuwe omgeving en verdwaald;) fijne dagen !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan niet zeggen drie weken, of zes: het hangt van de kat af.
een minimum van een week of drie zou ik wel aanhouden, maar verder kijk je naar het gedrag van de kat.
zit hij goed in z'n vel, en oogt hij ontspannen?
dan kan je het wagen.
helaas heb je ook katten die na zes weken nog zitten te huiveren achter de bank, en die hou je natuurlijk nog even binnen.
het best is de kat ietsjes hongerig naar buiten te laten gaan, en een half uurtje later te rammelen met de brokjes en te roepen.
zo gaat hij niet meteen al te ver van huis.
(Lees meer...)
Rieneke1
12 jaar geleden
jamies
5 jaar geleden
maar wat is volgens jou "iets hongerig"?
hoelang heb je ze dan geen eten gegeven
Rieneke1
5 jaar geleden
Paar uurtjes hooguit. Katten moeten continue eten ter beschikking hebben.
Heb nu 4 weken een nieuwe kat uit het asiel en zij raadden mij aan hem minstens 6 weken binnen te houden. Want niet alleen kan hij anders verdwalen in de nieuwe buurt maar je hebt ook kans dat hij naar het oude huis terug gaat, zelfs als dat in een andere plaats was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik had een kater van 4 jaar die heb ik 2 weken binnen gehouden en toen naar buiten en dat ging meteeen goed en hij weet de weg naar mijn huis dus denk dat 2 weken wel redelijk safe is maar het kan wel per kat verschillen dus dan moet ongeveer 4 weken ook wel goed zijn als je het op safe wil spelen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het een idee om eerst ongeveer 2 weken binnen te houden.
Als je merk dat hij graag naar buiten gaat, ga je samen met hem een rondje lopen, aan een tuigje.
Dit zie je ook vaak als mensen hun kat meenemen op vakantie.
Je moet binnen wel even oefenen, vaak gaat hij liggen, maar als je hem dan weer op de pootjes zet, loopt hij weer een stukje.
Zo mocht mijn kat (een echte buitenkat) afgelopen winter alleen maar naar buiten toen het heel hard vroor.

Toegevoegd na 2 minuten:
Na 2 dagen liep hij gewoon (net als een hondje aan zijn
tuigje :-)))
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt van je kat af. Meestal wordt aangeraden 4 tot 6 weken, maar het kan best dat jouw kat al na twee weken helemaal gewend is in je nieuwe huis en al naar buiten kan. Kijk vooral goed naar je kat en hoe hij zich voelt.
Je kunt het ook eerst even proberen met een tuigje.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding