Nog geen week geleden een konijntje gekocht bij het tuincentrum. Konijntje bleek erg ziek te zijn en is overleden. Wat kan ik nu doen?
Mijn zoontje heeft nog geen week geleden een klein konijntje uitgezocht bij de Intratuin in Zoetermeer. Het beestje was erg klein, ongeveer 9 weken. Hij was erg rustig maar naar mijn idee was dat omdat hij nog zo klein was en moest wennen aan zijn huis. Gisteravond kregen wij visite en mijn zoontje wilde vol trots zijn konijn laten zien. Mijn zus (dierenartsassistente) merkte op dat het konijntje ziek was en dat hij direct naar de (spoed)dierenarts moest. Het konijntje werd direct in een couveuse gelegd en kreeg een infuus. Het beestje bleek zwaar onderkoeld te zijn. Het konijntje was zo zwak dat de dierenarts hem een spuitje heeft gegeven. Mijn zoontje was helemaal overstuur! Volgens de dierenarts had het beestje een besmettelijke konijnenziekte bij zich en had hij dit al toen we hem kochten. Het beestje zat met meerdere konijnen in een hok dus die zullen ook besmet zijn. Het konijntje is aangeschaft voor 30 euro en de dierenartskosten zijn opgelopen tot 100 euro.
Kan ik de intratuin aansprakelijk stellen voor dit? En kan ik de gemaakte kosten terugkrijgen?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.