De hond van mijn ouders heeft ontzettend bang van mijn partner zonder aanleiding. hoe kan dit komen?
Hallo, ik woon al 4jaar samen met mijn vriend en thuis hebben ze na het overlijden van ons vorige hondje dus een andere gekocht. Deze ondertussen 2jarige border colie heeft echter ontzettend veel bang van mijn partner. Dit al van in het begin. Met mij heeft hij geen problemen terwijl ik toch ook niet meer thuis woon. Er is nooit iets gebeurd waarvan we denken dit kan de oorzaak zijn. Mijn vriend is nooit alleen met de hond want als we naar mijn ouders gaan is dit altijd samen. De hond is niet agressief tegen mijn partner maar kruipt in een hoekje en ligt gewoon bang te zijn tot we weggaan. Een speeltje of koekje wil hij dan niet, terwijl hij hier anders gek van is. Samen gaan wandelen is ook uit de boze want dan loopt onze colie gans scheef.
Wanneer er iemand anders op bezoek komt en hij kent die persoon is er ook geen probleem, als hij dit daarintegen niet kent blaft hij wel en heeft dus geen schrik. Iemand een idee wat we hieraan kunnen doen?
Toegevoegd na 5 dagen:
Bedankt voor de reacties, zijn sinds de post 3x samen daar geweest maar tot nu toe nog geen verandering maar ja, geduld is een schone deugd, kan ook niet dat het van de ene op de andere dag goed gaat maar we doen ons best.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.